سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بندگان هنگامی که نمی دانستند، توقف می کردند و انکار نمی کردند، کافر نمی گشتند [امام صادق علیه السلام]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اولین مسافر ورودی به بجستان مورد اسقبال قرار گرفت

مسوولان  شهرستان بجستان همزمان با اولین دقایق تحویل سال نو از اولین مسافر ورودی به این شهرستان استقبال کردند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائرین بجستان گفت : طبق سنتی حسنه و همه ساله همزمان با لحظه تحویل سال از اولین مسافری که وارد شهرستان بجستان می شود با اهدای هدایایی استقبال می گردد.

مهدی ذوالفقاری گفت : در مراسم امسال که در محل  پایگاه اطلاع رسانی گردشگری شهرستان واقع در کمپ طریق الرضا(ع) و با حضور بخشداران بجستان و مسئولین کمیته های استقبال ، فرهنگی اجتماعی و انتظامی  همراه بود با اهدای هدیه شامل سوغات بجستان ، قرآن و بسته فرهنگی   استقبال شد.

وی گفت : این مسافر که از شهرستان دهدشت استان  کهکیلویه و بویر احمد  و بعد از 7 سال  عازم مشهد مقدس بود از این حرکت فرهنگی ابراز خرسندی کرد و آن را خاطره ای بیاد ماندنی برای خود و خانواده از شهر بجستان و استان خراسان رضوی دانست
شایان ذکر است بجستان به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی در مسیر عبور بیش از 10 استان جنوبی ، مرکزی و غربی کشور است و همه ساله پذیرای میلیونی زائران امام رضا (ع) می باشد.

بعد از مراسم استقبال از اولین مسافر اعضای ستاد تسهیلات زائرین بجستان در گلزار شهدای گمنام  حضور یافتند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( چهارشنبه 91/12/30 :: ساعت 6:16 عصر )
»» فرماندار بجستان:همه باید تلاش کنیم خاطره خوشی برای مسافرین برجا

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان بجستان با موضوع ستاد دائمی تسهیلات زائرین با حضور مدیران ادارات و دبیران کمیته های ستاد برگزار شد. فرمانداربجستان با بیان اینکه باید مشکلات موجود در جهت فراهم کردن زمینه مناسب برای اقامت مسافرین بر طرف شود ؛ خواستار توجه بیشتر به پارکها و سرویس های بهداشتی شد.

حسین جمشیدی گفت: باید تلاش کنیم با آماده کردن فضاهای تاریخی خاطره خوشی را برای زائرین و مسافرین ایجاد کنیم.

در ابتدای این جلسه نیز دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائرین بجستان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت : ستاد تسهیلات شهرستان بجستان با 9کمیته اصلی و 2 کمیته فرعی اقدامات خود را در جهت ارائه خدمات مناسب و به هنگام به زائرین آغاز نموده است.

مهدی ذوالفقاری افزود: امید است با توجه به ایجاد زیر ساختهای خدمات رسانی در محورهای منتهی به بجستان در سال جدید کاهش آمار تصادفات جاده ای را داشته باشیم.

وی از فعال بودن 3 رستوران و 3 ا غذیه فروشی بین جاده ای و 10 آموزشگاه و 2 مهمانپذیر برای ارائه خدمات به مسافرین خبر داد و گفت: در این مدت 7 پایگاه امدادی هلال احمر و  اورژانسو 2 پایگاه امداد خودرو وظیفه خدمت رسانی به زائرین را به عهده خواهند داشت .

 مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بجستان افزود: در این مدت 9 ناظر از بازرگانی ، دامپزشکی ، میراث فرهنگی و بهداشت کار نظارت بر تاسیسات و اماکن را عهده دارند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 91/12/29 :: ساعت 9:6 عصر )
»» جشنواره سبزه آرایی و سفره های هفت سین در بجستان برگزار شد

اولین جشنواره سبزه آرایی و سفره های هفت سین در بجستان برگزار شد .

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائرین بجستان گفت : این جشنواره به مدت یک هفته در محل  مرکز آموزش صنایع دستی این شهرستان آماده بازدید علاقمندان می باشد.

مهدی ذوالفقاری گفت: این جشنواره برای اولین بار و در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی و استقبال از بهار برگزار شده است و با استقبال نسبتا مناسب هنرمندان و علاقمندان روبرو بوده است .  وی افزود : در این نمایشگاه بیش از 30 اثر از هنرمندان و مهدهای کودک شهرستان در قالب سفره های هفت سین و سبزه آرایی در معرض دید عموم قرار گرفته است

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت : در حاشیه این جشنواره بخشی نیز به ارائه کلوچه های محلی و نان سنتی اختصاص یافته است .

شایان ذکر است این جشنواره توسط شرکت تعاونی صنایع دستی هنرکاران بجستان و با حمایت دبیرخانه ستاد دائمی تسهیلات بجستان برگزار و تا 28 اسفندماه  در محل مرکز آموزش صنایع دستی بجستان واقع در کوچه کمیل جنب شهرداری آماده بازدید شهروندان می باشد. 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 91/12/26 :: ساعت 12:14 صبح )
»» 63 کلاس درس آماده پذیرایی از زائرین امام رضا (ع) می باشد

حیدری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجستان در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی گفت : باعنایت به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی و ورود خیل عظیم ومیلیونی زائران به استان خراسان رضوی لزوم بسیج همگانی برای ارائه خدمات مناسب وایجادشرایط ،امکانات وتسهیلات درخورشان زائران حضرت ثامن الحجج (ع) به ویژه دربجستان به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی ضروریست.  حیدری همچنین ازاسکان نوروزی به عنوان یک فرصت معنوی ومغتنم برای فرهنگیان ومردم خوب بجستان جهت خدمت به زائران بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) یادنموده و گفت : در این راستا  63 کلاس درس آماده پذیرایی از زائرین امام رضا (ع) می باشد.
خاطر نشان می گردد : تلفن های  09157596181 و 05336226403 جهت رزرو اتاق و راهنمایی زائران گرامی آماده پاسخگویی می باشند
 منبع خبر: سایت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( پنج شنبه 91/12/24 :: ساعت 11:27 عصر )
»» بجستان ،دیار کهن آماده استقبال از مسافران نوروزی

   سفر  همیشه شیرین و خاطره انگیز است . شیرینی سفر به دلیل کسب تجربه های جدید هنگام دیدن اماکن جدید . ارتباط با فرهنگ های مختلف و کسب آگاهی از پیشینه تاریخی میهن است . اما در برخی مواقع شیرینی سفر مضاعف است مثل سفر به بجستان که انارهای صادراتی اش زبانزد است. هر چند که الان دیگر وقت انار نیست اما سوغاتی همچون رب انار، زعفران و  کلوچه های سنتی می توانند به عنوان یادگار و سوغاتی از این خطه همراهتان باشند.

بجستان شهری کهن با مردمانی صبور ، در جنوبی ترین نقطه استان خراسان رضوی و به عنوان دروازه ورودی سرزمین خورشید خراسان رضوی این روزها خود را آماده استقبال از زائرین و مسافرین می نماید.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین شهرستان بجستان با بیان مطالب فوق می گوید:  این شهرستان در فاصله حدود 300 کیلومتری از مشهد مقدس به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی می باشد که مسافران بیش از 10 استان جنوبی و مرکزی کشور همچون هرمزگان، فارس، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی و ...از این مسیر به مشهد مقدس مشرف می شوند. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 91/12/22 :: ساعت 11:22 عصر )


»» حضور گردشگران آلمانی در بجستان

بازدید گردشگران آلمانی از بجستان

شهرستان بجستان در هفته ای که گذشت میزبان گردشگرانی از کشور آلمان بود.

این گروه 5 نفره که به همراه راهنمای ایرانی به شهرستان سفر کرده بودن طی دو روز اقامت از آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند. در روز اول این سفر این گروه از روستای تاریخی مزار بازدید کردند. در این بازدید که به همراه راهنمای محلی و دهیار روستا بود از بافت تاریخی روستا ، قلعه ، صومعه مزار و قبرستان تاریخی بازدید به عمل آمد. برنامه روز دوم این گروه با بازدید از روستای فخرآباد و  مجموعه فرهنگی - گردشگری ارگ فخرآباد و اکوموزه آن آغاز و سپس بازدید از آثار تاریخی روستای مرندیز همچون مسجد جامع و قلعه روستا ادامه یافت . بسفر این گروه   با بازدید از رباط  یونسی و مقبره و پل تاریخی روستا به پایان رسید .
هدف از سفر این گروه به منطقه آشنایی با ظرفیتهای موجود در شهرستان جهت برنامه ریزی برای برگزاری تورهای ارزان قیمت به منطقه بود.
<** ادامه تصاویر... **>

حضور گردشگران آلمانی در بجستان



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 91/12/15 :: ساعت 11:12 عصر )
»» جلسه ستاد فرعی تسهیلات سفر بخش یونسی شهرستان بجستان برگزار شد.

در راستای اجرای مصوبه ستاد تسهیلات سفر شهرستان  جلسه ستاد فرعی تسهیلات سفر بخش یونسی در روز پنجشنبه مورخ 10/12/1391 در محل بخشداری یونسی برگزار گردید. اقای نظام ، سرپرست بخشداری در این جلسه با یادآوری جادبه های گردشگری بخش یونسی از قبیل آثار باستانی و گردشگری روستاهای فخرآباد ، مرندیز و شهر یونسی افزود شناساندن این آثار به مسافران و گردشگران به توسعه و رونق بخش کمک شایسته ای می نماید و قرار گرفتن شهر یونسی در مسیر تردد زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) ظرفیت معنوی باارزشی است که تاکنون به آن توجه نشده است.

در این جلسه مهدی ذوالفقاری ، سرپرست اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی بجستان خواستار مساعدت شورای اسلامی در خصوص راه اندازی مجتمع بین راهی این شهر شد. وی منزا اقای محمد نژاد را از مفاخر آثار باستانی منطقه ذکر نموده و افزود درصورتی که ملک مورد نظر ثبت ملی شود برای مرمت ان از ردیف اعتبارات ملی و استانی مساعدت خواهد شد.

منبع خبر: پورتال استان خراسان رضوی - شهرستان بجستان



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 91/12/15 :: ساعت 12:3 صبح )
»» بخشدار بجستان: در مکانهای استقرار زائرین اینترنت رایگان قرار خوا

جمشید اسدی بخشدار بجستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: با توجه به حضور زائرین در شهرستان بجستان در مکان‌های استقرار آن‌ها اینترنت رایگان قرار داده‌ایم.

وی افزود: در راستای استقرار دولت الکترونیک و برای در دسترس قرار دادن خدمات دولتی به مردم قصد داریم تا شهرستان بجستان را از نظر فناوری‌های نوین تجهیز کنیم.

اسدی ادامه داد: شهرستان بجستان در فاصله 278 کیلومتری مشهد قرار دارد و گذرگاهی برای زائرین است لذا در ستادی تسهیلات نوروزی بحث‌های تجهیزات الکترونیکی و ارائه فناوری در این شهرستان مطرح شده است.

وی اظهار کرد: هر ساله 4 میلیون نفر از مسیر بجستان برای تعطیلات نوروزی به سمت مشهد می‌روند و ما امسال آماده آن هستیم تا خدمات نوینی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در حوزه فناوری و اطلاعات به آنها ارایه کنیم.

بخشدار بجستان تصریح کرد: راه‌اندازی رادیو اینترنتی و اینترنت رایگان به مسافرین از جمله خدماتی است که به زائرین ارایه می‌شود تا در صورتی که بخواهند به‌طور مثال هتلی در مشهد رزرو کنند در شهرستان بجستان این امکان برایشان فراهم شده است.

اسدی اضافه کرد: راه‌اندازی پایگاه‌ اطلاع‌رسانی شهرستان بجستان جهت خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف علم روز و آشناسازی شهروندان و زائرین با مکان‌های دیدنی شهرستان بجستان تحت عنوان bajstan.ir از دیگر خدمات نوینی است که در این شهرستان داریم.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر دو کار شاخص کشوری در شهرستان بجستان انجام شد، بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار شهادت از اولین گلزار شهدای الکترونیک رونمایی شد همچنین اولین آرامگاه الکترونیک در این شهرستان وجود دارد.

اسدی تصریح کرد: مشارکت مردم و وجود جوانان خلاق و پویا در حوزه فناوری باعث شد تا این شهرستان بر حوزه فناوری پیشگام و موفق عمل کند.

بخشدار بجستان ادامه داد: برای ارایه فناوری‌های در این شهرستان ابتدا آموزش‌هایی را به مردم می‌دهیم که این امر زیربنای استفاده بهینه مردم از فناوری‌هاست. وی ادامه داد: قصد داریم تا پیش‌نویس از سند بجستان را مهیا کنیم که در این سند چشم‌انداز،‌ راهبردها و فعالیت‌های بجستان در حوزه فناوری مشخص شده است.

اسدی گفت: چشم‌انداز پیشنهادی ما زندگی همراه با خلاقیت است لذا در این شهرستان قصد داریم تا با ارایه خدماتی مطلوب به مسافران در تمام ایام و در همه زمان و مکان‌ها یک محیط رقابت و پویایی را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: الکترونیک شدن این شهرستان باعث کاهش رفت و آمد مردم در شهر و شفاف شدن فرآیند کاری ادارات می‌شود.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( دوشنبه 91/12/14 :: ساعت 11:50 عصر )
»» امام جمعه مشهد: کارکنان سازمان میراث فرهنگی نخستین خادمان امام ر

امام جمعه مشهد گفت: کارکنان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و مجموعه های تحت پوشش اولین خادمین حضرت رضا (ع) هستند که با پذیرایی از زائران می توانند رحمت ویژه امام رضا (ع) را نصیب خود کنند .

 

به گزارش میراث آریا(chtn)، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، آیت الله «سید احمد علم الهدی» در جمع مدیر کل ، معاونان و دست اندرکاران صنعت گردشگری این استان با بیان این مطلب افزود: این شهر سالانه میزبان هزاران نفر از سراسر نقاط جهان است که به همین منظور باید از ظرفیتی که در این ارتباط وجود دارد، بهترین و بیشترین استفاده صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حرم مطهر حضرت رضا (ع) کعبه آمال 300 میلیون شیعه در دنیاست ، که اگر از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوبی بهره برداری شود ، می توان درآمد قابل توجهی از صنعت گردشگری کسب کرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اعطای مجوز به حسینیه ها برای اسکان زائران یکی از راهکارهای توسعه سفرهای ارزان قیمت است .

علم الهدی سازمان میراث فرهنگی را تولیت امر گردشگری در کشور دانست و عنوان داشت: باید در این زمینه و به ویژه در حوزه مراکز اقامتی، این سازمان پیگیری و اهتمام بیشتری داشته باشد تا زائران امام رضا(ع) بتوانند به راحتی به امر زیارت بپردازند.

قائم مقام رئیس سازمان سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور و‌ مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به نگاه عقیدتی که این نهاد در راس امور خود دارد، گفت: حاکم کردن فضای معنوی برای زائران و مسافران پایتخت معنوی ایران جز رئوس برنامه های این اداره کل است.

«علی مومنی» به ثبت ملی 39 اثر معنوی در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین ثبت 27 "مکان رویداد" هم از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده و در این زمینه در کشور رتبه نخست را داریم.

وی خاطر نشان کرد: تدوین بسته حمایت از سرمایه گذاری در جاده ولایت، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی به زائران در ایام نوروز و همچنین اختصاص بیش از پنج میلیارد و 500 میلیون تومان برای بهسازی و مرمت مساجد از جمله مهم ترین اقدامات این اداره کل است.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 91/12/8 :: ساعت 11:47 عصر )
»» روز شمار نوروز 1392 اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی مدیر کل این اداره کل گفت :امسال برای ا ولین بار روز های نوروز نامگذاری شده ونخستین روز فروردین "گردشگری ، نوروز و فرهنگ صلح در جهان"نام گرفته است .
علی مومنی افزود : روز دوم فروردین "گردشگری ، نوروز و خانواده"، سوم فروردین "گردشگری ، نوروز و مشاهیر ایران زمین"، چهارم فروردین "گردشگری ، نوروز و انسجام ملی" و پنجم فروردین "گردشگری ، نوروز و سلامت اجتماعی" نامگذاری شده است.
به گفته وی روز ششم فروردین "گردشگری، نوروز و میراث معنوی"، روز هفتم فروردین "گردشگری ، قلمرو جغرافیایی و فرهنگی نوروز"، روز هشتم فروردین "گردشگری ،نوروز و رسانه"، نهم فروردین "گردشگری، نوروز و هنرهای سنتی"، دهم فروردین "گردشگری، نوروز و هنرهای آیینی"، یازدهم "گردشگری، نوروز و جشن بهاران"،دوازدهم فروردین "گردشگری، نوروز و دستاوردهای انقلاب اسلامی" و روز سیزدهم فروردین "گردشگری، نوروزوحفاظت ازمنابع طبیعی" نامگذاری شده است.
دبیر ستاد تسهیلات زائرین خراسان رضوی همچنین از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای خدمات دهی به زائرین بارگاه منور رضوی خبر داد .
علی مومنی اظهار داشت: ستاد دائمی تسهیلات زائرین در قالب 11 معاونت از دی ماه سال جاری فعالیت خود را برای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائرین آغاز نموده است بطوریکه تمهیدات خود را با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به کلیه اقشار جامه اعم از کم درآمد و پر درآمد برنامه ریزی نموده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اهداف ستاد مبنی برافزایش امنیت، رفاه و سهولت سفر گفت: خوشبختانه با توجه به تنوع تاسیسات گردشگری موجود در استان به خصوص اماکن اقامتی مختلف امکان ارائه خدمات به همه زائرین در سطوح اقتصادی مختلف وجود دارد.
وی متذکر شد: در زمان بحران باید از تمام توانایی و ظرفیت استان استفاده کرد که البته تمام نهاد ها تا سال های گذشته همکاری بسیار خوبی با این ستاد در زمان بحران داشته اند و امیدواریم نوروز پیش روی نیز در صورت وقوع بحران تجربه مشابه داشته باشیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( پنج شنبه 91/12/3 :: ساعت 5:51 عصر )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]