سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به کسى که در محضر او أستغفر اللّه گفت ، فرمود : ] مادر بر تو بباید گریست مى‏دانى استغفار چیست ؟ استغفار درجت بلند رتبگان است و شش معنى براى آن است : نخست پشیمانى بر آنچه گذشت ، و دوم عزم بر ترک بازگشت ، و سوم آن که حقوق مردم را به آنان بپردازى چنانکه خدا را پاک دیدار کنى و خود را از گناه تهى سازى ، و چهارم اینکه حقّ هر واجبى را که ضایع ساخته‏اى ادا سازى و پنجم اینکه گوشتى را که از حرام روییده است ، با اندوهها آب کنى چندانکه پوست به استخوان چسبد و میان آن دو گوشتى تازه روید ، و ششم آن که درد طاعت را به تن بچشانى ، چنانکه شیرینى معصیت را بدان چشاندى آنگاه أستغفر اللّه گفتن توانى . [نهج البلاغه]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پخش مستند تلویزیونی «بجستان ،دیار ماندگار» از شبکه دو سیما

مستند تلویزیونی « بجستان دیار ماندگار» امروز عصر ساعت 13:30 از شبکه دو سیما پخش می شود.

این مستند که به سفارش شهرداری یجستان تهیه توسط موسسه فیلمسازی نگارستان هنرهای ماندگار تهیه شده است به معرفی جاذبه های تاریخی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان می پردازد.

در این مستند 30 دقیقه ای بناهای تاریخی همچون صومعه مزار ، رباط زین آباد و رباط یونسی و بافت تاریخی روستای مزار معرفی می گردد.

در بخش جاذبه های طبیعی و گردشگری پارک پرندگان ، برداشت انار و زعفران و مجموعه فرهنگی ارگ فخرآباد به تصویر کشیده شده است. ارغوان بافی از صنایع دستی اصلی شهرستان و معادن سنگ و زیرساختهای حمل و نقل شهرستان بخشهای دیگر این مستند می باشد.

این مستند به کارگردانی امیرحسین مزرعتی تهیه شده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 90/12/28 :: ساعت 11:4 صبح )
»» بهره گیری از سفرهای نوروزی برای ترویج فرهنگ نماز اول وقت

ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بجستان از اجرای برنامه‌هایی برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز اول وقت در میان مسافران نوروزی خبر داد.

نورعلی خسروی در جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان بجستان اظهار کرد: بهسازی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، توزیع کتب و نرم‌افزارهای مذهبی، نقشه اماکن گردشگری با جانمایی مساجد و نمازخانه‌ها و هماهنگی برای حضور امام جماعت در مراکز پر تردد از جمله این اقدامات است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( دوشنبه 90/12/22 :: ساعت 6:20 عصر )


»» بجستان آماده استقبال از مسافران نوروزی شد

  شهرستان بجستان ، جنوبی ترین منطقه خراسان رضوی ، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است .

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بجستان با اعلام این خبر گفت : قدمت بجستان به دوره هخامنشی میرسد و با مساحتی بالغ بر 3700 کیلومتر مربع در فاصله 278 کیلو متری جنوب غربی شهر مشهد قرار دارد و به عنوان دروازه خراسان رضوی معروف است .

مهدی ذوالفقاری به برخی از ابنیه تاریخی و مناطق طبیعی گردشگری بجستان اشاره کرد و گفت : علاوه بر مسجد جامع که قدمتی 800 ساله دارد ، در بجستان آثار تاریخی و طبیعی زیادی از جمله برجهای دیدبانی متعلق به دوره صفوی ، 8 کاروانسرا ، پل تاریخی یونسی ، صومعه مزار ، مزار آصف برخیا ، امام زاده ابو علی خدا شاهی جزین ، مناطق ییلاقی همچون تنگه نسترن ، بوستان طبیعی نو بهار ، دره آهنگ ، باغ سلیمه مزار و سد سریده ، وجود دارد . وی ادامه داد که بجستان به شهر کاروانسراها و یاقوتهای سرخ سرخ نیز معروف است و سوغات بجستان علاوه بر انار و زعفران مرغوب ، انواع کلوچه های سنتی ، نان محلی ، حلوای سنتی و سنگهای تزئینی است .

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( دوشنبه 90/12/15 :: ساعت 1:28 عصر )


»» روستائیان بجستان آموزشهای صنایع دستی را فرا گرفتند

صنایع دستی بجستان

طرح آموزش صنایع دستی در مناطق محروم و روستایی بجستان اجرا گردید .

 مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت : در یک سال گذشته 90 نفر از هنرجویان روستایی و مناطق محروم بجستان آموزشهای صنایع دستی را فرا گرفتند.

 مهدی ذوالفقاری افزود : در سال گذشته 30 نفر در دو رشته گلیم بافی و سفالگری و در شش ماهه نخست سال جاری نیز تعداد 60 نفر در چهار کلاس سرمه دوزی و گلیم بافی مهارتهای لازم را در سطح مقدماتی فرا گرفتند . وی گفت:  از مجموع 6 دوره برگزار شده 3 دوره در بجستان و 3 دوره دیگر در مناطق محروم و روستاهای یونسی مرندیز و مزار برگزار گردیده است .

   ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 90/12/14 :: ساعت 11:40 صبح )


»» نماز ، امر به معروف ونهی از منکر محور فعالیتهای ستاد تسهیلات سفر

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی نماز امر به معروف ونهی ازمنکروتوجه به بازارچه های صنایع دستی محور فعالیتهای نوروزی در سال 91 خواهد بود.
مجتبی رجایی خراسانی سرپرست ادار کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: نماز امر به معروف ونهی ازمنکروتوجه به بازارچه های صنایع دستی محور فعالیتهای نوروزی در سال 91 خواهد بود.
وی افزود : طی جلسه هماهنگی بامدیران شهرستانها صورت پذیرفت با توجه به اهمیت فریضه نماز و در راستای ترویج این فریضه الهی در ایام نوروز در تمام مجموعه های تحت پوشش تاریخی وفرهنگی نماز به صورت جماعت برگزار می گردد.
وی گفت: همچنین به منظور خدمات رسانی بیشتربه زایرین امام رضا(ع) امسال تاکید بیشتری بر بازرسی مستمر از نماز خانه ها ومساجد بین راهی شده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( چهارشنبه 90/12/10 :: ساعت 9:8 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]