سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، بالاترین رستگاری است . [امام علی علیه السلام]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بخشدار بجستان: در مکانهای استقرار زائرین اینترنت رایگان قرار خوا

جمشید اسدی بخشدار بجستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: با توجه به حضور زائرین در شهرستان بجستان در مکان‌های استقرار آن‌ها اینترنت رایگان قرار داده‌ایم.

وی افزود: در راستای استقرار دولت الکترونیک و برای در دسترس قرار دادن خدمات دولتی به مردم قصد داریم تا شهرستان بجستان را از نظر فناوری‌های نوین تجهیز کنیم.

اسدی ادامه داد: شهرستان بجستان در فاصله 278 کیلومتری مشهد قرار دارد و گذرگاهی برای زائرین است لذا در ستادی تسهیلات نوروزی بحث‌های تجهیزات الکترونیکی و ارائه فناوری در این شهرستان مطرح شده است.

وی اظهار کرد: هر ساله 4 میلیون نفر از مسیر بجستان برای تعطیلات نوروزی به سمت مشهد می‌روند و ما امسال آماده آن هستیم تا خدمات نوینی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در حوزه فناوری و اطلاعات به آنها ارایه کنیم.

بخشدار بجستان تصریح کرد: راه‌اندازی رادیو اینترنتی و اینترنت رایگان به مسافرین از جمله خدماتی است که به زائرین ارایه می‌شود تا در صورتی که بخواهند به‌طور مثال هتلی در مشهد رزرو کنند در شهرستان بجستان این امکان برایشان فراهم شده است.

اسدی اضافه کرد: راه‌اندازی پایگاه‌ اطلاع‌رسانی شهرستان بجستان جهت خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف علم روز و آشناسازی شهروندان و زائرین با مکان‌های دیدنی شهرستان بجستان تحت عنوان bajstan.ir از دیگر خدمات نوینی است که در این شهرستان داریم.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر دو کار شاخص کشوری در شهرستان بجستان انجام شد، بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار شهادت از اولین گلزار شهدای الکترونیک رونمایی شد همچنین اولین آرامگاه الکترونیک در این شهرستان وجود دارد.

اسدی تصریح کرد: مشارکت مردم و وجود جوانان خلاق و پویا در حوزه فناوری باعث شد تا این شهرستان بر حوزه فناوری پیشگام و موفق عمل کند.

بخشدار بجستان ادامه داد: برای ارایه فناوری‌های در این شهرستان ابتدا آموزش‌هایی را به مردم می‌دهیم که این امر زیربنای استفاده بهینه مردم از فناوری‌هاست. وی ادامه داد: قصد داریم تا پیش‌نویس از سند بجستان را مهیا کنیم که در این سند چشم‌انداز،‌ راهبردها و فعالیت‌های بجستان در حوزه فناوری مشخص شده است.

اسدی گفت: چشم‌انداز پیشنهادی ما زندگی همراه با خلاقیت است لذا در این شهرستان قصد داریم تا با ارایه خدماتی مطلوب به مسافران در تمام ایام و در همه زمان و مکان‌ها یک محیط رقابت و پویایی را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: الکترونیک شدن این شهرستان باعث کاهش رفت و آمد مردم در شهر و شفاف شدن فرآیند کاری ادارات می‌شود.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( دوشنبه 91/12/14 :: ساعت 11:50 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]