سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس در دلش، دانه خردلی از تعصّب باشد، خداوند او را روز قیامت با اعراب جاهلی برانگیزد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» جشنواره برداشت نعنا در روستای زین آباد بجستان برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجستان از برگزاری جشنواره برداشت نعنا در روستای زین آباد بجستان خبر داد و گفت: این جشنواره بعد از ظهر روز یک شنبه 28 اردیبشهت ماه برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مهدی ذوالفقاری با اعلام این خبر افزود: این جشنواره برای سومین سال پیاپی در بجستان برگزار خواهدشد. به گفته وی، در حاشیه این جشنواره برنامه های متنوع فرهنگی و هنری مانند جشنواره غذاهای محلی، بازی های بومی و محلی، نمایشگاه صنایع دستی و ... برگزار خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان برای حضور در این جشنواره می توانند بعد ازظهر روز یک شنبه 28 اردیبشهت ماه جاری در روستای زین آباد در 20 کیلیومتری بجستان حضور یابند. گفتنی است شهرستان بجستان یکی از دروازه های ورودی به استان خراسان رضوی است که دارای پیشینه ای تاریخی است و از جمله آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های گردشگری بجستان می توان به مسجد جامع بجستان، مسجد مزار، مسجد مرندیز، رباط فخر آباد، پل یونسی، رباط زین آباد، پارک طبیعی بجستان، مناطق ییلاقی، سیاه کوه هلالی و ... اشاره کرد.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( پنج شنبه 93/2/25 :: ساعت 11:14 عصر )
»» لباف خانیکی در جلسه شورای اداری شهرستان بجستان: جاذبه های گردشگر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در سفر به شهرستان بجستان پس ازبازدید از جاذبه های گردشگری و آثار و بناهای تاریخی با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: جاذبه های بجستان باید بیش از پیش به گردشگران و علاقه مندان معرفی شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجبعلی لباف خانیکی در بازدید از بخش های مختلف شهرستان بجستان، این شهرستان را یکی از مستعدترین شهرستان ها در حوزه میراث فرهنگی، صنایع سدتی و گردشگری دانست که قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری در استان را دارد. وی در بازدید از روستای مزار به پیشنیه تاریخی این روستا اشاره کرد و افزود: این روستا یک ورستای تاریخی و دارای جاذبه های فراوان در حوزه گردشگری و آثار تاریخی است و معرفی این روستا می تواند مورد توجه اهالی رسانه قرار گیرد. لباف با بیان اینکه بجستان با دارا بودن رشته های گوناگون صنایع دستی نیز می تواند نقش تاثیر گذاری در افزایش تولیدات صنایع دستی استان داشته باشد اضافه کرد: در این خصوص آماده هرگونه همکاری و حمایت از هنمرندان صنایع دستی بجستان هستیم. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تاکید بر بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت های بجستان در حوزه ماموریت های سه گانه این سازمان بر افزایش همکاری ها با فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و دیگر ادارات بجستان تاکید کرد. وی با بیان اینکه بجستان یکی از مهمترین ورودی ها به استان خراسان رضوی محسوب می شود ادامه داد: توجه به بجستان می تواند به افزایش ورود گردشگر به استان کمک کند. وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بجستان در حوزه میراث فرهنگی و آداب و سنن ماندگار مردم این شهرستان بر راه اندازی موزه مردم شناسی در این شهرستان تاکید کرد. در این بازدید معاون صنایع دستی، معاون سرمایه گذاری و رئیس اداره امور شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی حضور داشتند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( جمعه 93/2/19 :: ساعت 9:36 صبح )
»» بازدید عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دبیرخانه ستاد هم

عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  به همراه تنی چند از مسئولان شهرستان بجستان از دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان بازدید نمودند.

در این دیدار دکتر رجایی نماینده مردم  گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در جریان فعالیتها و برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر و اقدامات ارگانها و دستگاههای مرتبط قرار گرفتند.

ایشان با ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته که نتیجه آن کاهش آمار حوادث جاده ای و امداد رسانی به مسافران و زائران در مواقع بحرانی شده است برای خدمتگزاران در ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان آرزوی سلامتی و توفیق در خدمت رسانی نمودند.

ایشان در ادامه از پست های امدادی هلال احمر، پلیس راه و کمپ نیروی انتظامی بازدید نمودند.

 

در ابتدای این دیدار ذوالفقاری دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گزارشی از آمار ورود و خروج مسافر اسکان مسافرین و اقلام فرهنگی منتشر شده ارائه نمود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( جمعه 93/1/15 :: ساعت 10:8 عصر )
»» اولین مسافر ورودی به بجستان مورد اسقبال قرار گرفت

مسوولان  شهرستان بجستان همزمان با اولین دقایق تحویل سال نو از اولین مسافر ورودی به این شهرستان استقبال کردند.

 دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر بجستان گفت : طبق سنتی حسنه و همه ساله همزمان با لحظه تحویل سال از اولین مسافری که وارد شهرستان بجستان می شود با اهدای هدایایی استقبال می گردد.

مهدی ذوالفقاری گفت : در مراسم امسال که در محل  پایگاه اطلاع رسانی گردشگری شهرستان واقع در کمپ طریق الرضا(ع) و با حضور بخشدار یونسی و مسئولین کمیته های امدادو نجات ، فرهنگی اجتماعی و انتظامی  همراه بود با اهدای هدیه شامل سوغات بجستان ، قرآن و بسته فرهنگی   استقبال شد. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 93/1/3 :: ساعت 12:43 صبح )


»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]