سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» افزایش 60 درصدی اقامت مسافرین و بازدید از جاذبه های تاریخی بجستا

برگزاری جشنواره های نوروزی در نوروز امسال مورد توجه بسیار زیاد مسافرین و همشهریان بجستانی قرار گرفت . نور علی خسروی معاون فرماندار و قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان ضمن بیان این موضوع در گفتگو با خبرنگاران شهرستان ضمن پاسخگویی به سوالات آنان عملکرد ستاد شهرستان را تشریح کرد

 امسال   چه تمهیداتی برای رفاه حال مهمانان نوروزی شهرستان و مسافرینی که از شهرستان می گذرند گرفته شده بود؟ و این اقدامات چه تفاوتی با سال قبل داشت؟

امسال در بجستان فعالیت ادارات پررنگ تر شده بود، ما 12 مدرسه و 3مهمانپذیر جهت اقامت مسافرین نوروزی آماده کرده بودیم و در آنها از همه زائرین پذیرش داشتیم . از طرف دیگر شهرداریها امسال در بحث آماده سازی و تزیین میادین و رفت و روب شهر فعالیت های مناسبی انجام داده بودند که این امر فضای بسیار زیبا و دلپذیری را در شهرستان بوجود آورده بود.

بعلاوه امسال ما نمایشگاه صنایع دستی برای بازدید مسافرین داشتیم و یکی از کارهای خوبی که امسال در شهرستان انجام شد، برگزاری جشنواره های نوروزی بود که بسیار مورد توجه مسافرین و همشهریانی که در بجستان زندگی نمی کنند قرار گرفت.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 91/1/19 :: ساعت 8:25 صبح )


»» فرماندار بجستان: برای اولین بار پلیس راه ،در بجستان راه اندازی ش

فرماندار بجستان از تشکیل و راه اندازی پلیس راه در این شهر خبر داد.
به گزارش واحد اطلاع رسانی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان رضوی محمد صولتی گفت : از 25 اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز به کار ستاد دائمی سفر های نوروزی، برای اولین بار پلیس راه تشکیل وراه اندازی شده که در این خصوص تامین پرسنل، نیرو و خودرو شده است
وی به اینکه بجستان ورودی خراسان رضوی محسوب می شود،ادامه داد:ستاد دائمی سفر با برگزاری جلسات متعدد،تقسیم کار وساماندهی فعالیتها شروع بکار کرده است که این اقدامات شامل استقرار پایگاه های اطلاع رسانی ،اورژانس،هلال احمر، زیبا سازی فضاهای سبز شهری وبرپایی نمادهای نوروزی مانند هفت سین می باشد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 91/1/13 :: ساعت 8:21 عصر )


»» سه توریست اروپایی با جاذبه های تاریخی و گردشگری بجستان آشنا شدند

گردشگر اروپایی

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجستان و دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر این شهرستان گفت:سه توریست اروپایی با جاذبه های تاریخی و گردشگری بجستان آشنا شدند.
 "مهدی ذوالفقاری"  افزود:این سه گردشگر که با دوچرخه سفر می کردند دیروز میهمان ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان بجستان شده و با دریافت اقلام فرهنگی با جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان آشنا شدند.
وی گفت:این سه توریست دوچرخه سوار که دو نفر آنها هلندی و دیگری تبعه کشور انگلیس بود از مرز بازرگان وارد کشورمان شده بودند و در مسیر حرکتشان به سمت ترکمنستان از شهرستان بجستان گذر کردند.
شهرستان بجستان در جنوب استان خراسان رضوی از شمال به شهرستان خلیل آباد و مه ولات، از مغرب به بشرویه از شرق به شهرستان گناباد و از جنوب به شهرستان فردوس محدود می شود و دارای دو بخش به نامهای مرکزی و یونسی است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 91/1/12 :: ساعت 10:31 صبح )
»» همزمان با جشن نوروزی روستای مرندیز:یکی از بازیهای کهن منطقه احیا

اولین جشنواره ی موسیقی سنتی و بازی های محلی روستای تاریخی مرندیز با حضور گسترده ی مردم و مسافرین برگزار شد.

دهیار روستای مرندیز گفت: برای اولین بار بعد از گذشت سه دهه اولین جشن نوروزی این روستای تاریخی در محل بوستان پاکزاد این روستا در حاشیه ی محور مواصلاتی بجستان – مشهد برگزار شد.
حیدری گفت: در اولین جشنواره که همراه با موسیقی سنتی روستا بود برخی از اهالی روستا به خواندن که در اصطلاح محلی ((فریاد کردن)) است پرداختند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 91/1/12 :: ساعت 9:49 صبح )


»» از نظر کمیت و کفیت جلسات تنظیم بازار در استان خراسان رضوی اول هس

دبیر کمیته امور عمومی و خدمات ستاد دائمی تسهیلات سفر بجستان:

از نظر کمیت و کفیت جلسات تنظیم بازار در استان خراسان رضوی اول هستیم

برای اطلاع از وضعیت بازار بجستان در ایام نوروز 91 به سراغ محمدکریمی رییس اداره بازرگانی شهرستان رفتیم. وی در مصاحبه با روابط عمومی ستاد دائمی بجستان این گونه ما را در جریان فعایت های این سازمان قرار داد:

·        بازرسی های سازمان بازرگانی برای تنظیم بازار در ایام نوروز امسال نسبت به پارسال چه فرقی داشته است؟ 

در بحث تنظیم بازار ما سعی کردیم 2 واحد بازرسی اصناف را در سطح شهرستان فعال کنیم، هم واحد بازرسی اصناف و هم واحد بازرسی بازرگانی. و در حال حاضر هر دو این واحد نظارتی توامان بر بازار شهرستان نظارت می کنند این در حالی است که ما سال گذشته تنها یک واحد بازرسی در شهرستان داشتیم و این افزایش تیم های بازرسی نسبت به سال قبل خود میزان نظارت و بازرسی ها را در سطح شهرستان افزایش داده است.

·        از 25 اسفند و شروع سفرهای نوروزی مجموعا چندبار از واحدهای صنفی سطح شهرستان بازرسی به عمل آمده است؟ و چه تعداد اخطار برای متخلفین در این بازه زمانی صادر شده است؟

از ابتدای این تاریخ تا 7 فروردین ماه ما مجموعا 195 مورد بازرسی از واحد های صنفی در سطح شهرستان و اماکن بین راهی داشته ایم و در این بازرسی ها 8 گزارش تخلف داشته ایم که ارزش ریالی این پرونده ها دومیلیون و هشتاد هزار تومان بوده است و در 2 پرونده نیز رضایت شاکی جلب شده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( پنج شنبه 91/1/10 :: ساعت 4:1 عصر )
»» 2200متخلف در محورهای بجستان جریمه شدند

به گزارش روابط عمومی ستاد دائمی تسهیلات نوروزی شهرستان بجستان و به نقل از رئیس پلیس راه شهرستان90 در صد تصادفات در راه های مواصلاتی شهرستان خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است. و تنها 10 در صد باقی مانده بدلیل انحراف به چپ و عوامل دیگر رخ داده است.

سرهنگ میرزایی در ادامه افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی  تا پایان روز پنجم فروردین 17 گواهینامه از رانندگان متخلف در جاده های شهرستان باطل شده است و در این مدت 2200 برگه جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

وی در ادامه افزود: سرعت، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، نقص سیستم روشنایی و نبستن کمربند ایمنی از جمله موارد اصلی صدور برگه های جریمه برای متخلفین بوده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( دوشنبه 91/1/7 :: ساعت 10:3 عصر )
»» با برگزاری جشن نوروزی در سردق بجستان، یکی از سنتهای اصیل منطقه ا

جشن نوروز

جشن نوروزی روستای سردق از توابع بخش یونسی شهرستان بجستان با استقبال گسترده مردم برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت: به منظور زنده نگه داشتن سنت های اصیل منطقه خصوصا جشن های نوروزی این مراسم برگزار شد.

مهدی ذوالفقاری گفت: در مراسم جشن نوروزی سردق که در واقع احیای جشن ختنه سوران بود، مردم همه در درب منزل کودک جمع می شوند و مراسم آیینی شامل موسیقی، رقص و چوب بازی را برگزار می کنند. سپس کودک را سوار بر اسبی که تزیین شده است می کنند و مرد و زن همراه موسیقی و رقص چوب به نقطه ای در خارج از روستا عزیمت می کنند: سپس در آنجا لباس کودک را عوض می کنند و در ادامه این جشن مردمی برخی اصطلاحا "فریاد" می کنند. سپس مردان روستا به کشتی با یکدیگر می پردازند و مسابقه" پل جستن " را که مخصوص نوروز است  اجرا می کنند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر بجستان در ادامه افزود: در مراسم آیینی سردق کشتی محلی، بازی های محلی مثل پل جستن برگزار شد.

 وی در ادامه عنوان کرد: این جشن به صورت مردمی و با حمایت دهیاری سردق برگزار و با استقبال زیاد مردم روبه رو شد به طوری که مردم خواهان برگزاری این جشن در روزهای دیگر هم شدند و به همین دلیل و با توافق صورت گرفته مقرر شد این جشن در طول نوروز دوباره برگزار شود.

ادامه تصاویر...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( دوشنبه 91/1/7 :: ساعت 1:18 عصر )


»» رشد 68 در صدی بازدید از اماکن تاریخی در بجستان

به گزارش روابط عمومی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای شهرستان بجستان و به نقل از رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در دور اول سفرهای نوروزی که از 25 اسفند آغاز و تا پایان 4 فروردین ادامه داشته است بازدید از اماکن تاریخی در بجستان نسبت به سال قبل 68 درصد و میزان اسکان در شهرستان نسبت به مشابه پارسال 50 درصد رشد داشته است.

مهدی ذوالفقاری در مصاحبه با این واحد خبری در ادامه افزود: باغ پرندگان بجستان که یکی از کم نظیرترین مجموعه های خراسان رضوی است هرروزه بیشترین میزان گردشگر را به خود جذب می کند و روز4 فروردین با 820 بازدید کننده بیشترین بازدید را داشته است و صومعه مزار، کاروانسرای یونسی، کاروانسرای زین آباد و رباط فخرآباد نیز از دیگر اماکن تاریخی که بیشترین بازدید کننده را در این مدت داشته اند می باشند.

وی همچنین در ادامه افزود:در موج اول سفرهای نوروزی 4819 نفر از طریق پایانه های مسافربری وارد شهرستان شده اند که از این میزان 1632 نفر اسکان موقت داشته اند و روز 29 اسفند ماه نیز با377 نفر بیشترین آمار اسکان را در شهرستان داشته ایم.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرش گردشگران در شهرستان امیدواریم تا پایان سفرهای نوروزی بازهم شاهد رشد این آمار باشیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 91/1/6 :: ساعت 1:56 عصر )
»» جشن نوروزی بجستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد تسهیلات سفرهای شهرستان بجستان، جشن نوروزی شهرستان دیروز با حضور هنرمندان بجستانی برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان در حاشیه جشنواره و در مصاحبه با این واحد خبری با اشاره به این که نوروز امسال جشنواره های متنوعی در سطح شهرستان برگزار می شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره احیای سنت های ارزشمند قدیمی شهرستان و ایجاد فضای با نشاط برای مردم می باشد.

 مهدی ذوالفقاری اجرای زنده موسیقی زنده، بازی های بومی ، مسابقات ورزشی و بیان خاطرات از بجستان قدیم را از جمله برنامه های متنوع جشنواره نوروزی بجستان عنوان کرد.

این جشن که به صورت مردمی و با حمایت شهرداری بجستان و ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان برگزار می شد با استقبال زیاد مردم بجستان روبه رو شد.

این برنامه در محل دبیرستان الزهرا واقع در میدان شهید بهشتی بجستان برگزار شد.

گفتنی است در این جشنواره مقرر شد، همه ساله در روز چهارم نوروز این جشنواره برگزار گردد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 91/1/5 :: ساعت 2:15 عصر )
»» افزایش 34 درصدی اقامت مسافرین در بجستان

از ابتدای فعالیت ستاد دائمی تسهیلات سفر بجستان بیش از 900 نفر از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان بازدید نمودند.

 دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان بجستان ضمن بیان این خبر گفت: در طی 5 روز منتهی به آخر سال حدود 2900 نفر از طریق پایانه ها وارد شهرستان شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشت .

مهدی ذوالفقاری افزود : اقامت مسافرین در اماکن پیش بینی شده نیز با افزایش 34 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 836 نفر رسید . این تعداد مسافر در 3 مهمانپذیر و 10 مدرسه اسکان یافته اند .

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان نوروز بیش از 3000 نفر در اماکن اقامتی بجستان اسکان یابند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 91/1/1 :: ساعت 1:22 عصر )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]