سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ او را گفتند : چگونه بر هماوردان پیروز گشتى ؟ فرمود : ] کسى را ندیدم جز که مرا بر خود یارى مى‏داد . [ و اشارت بدین مى‏فرماید که بیم من در دل او مى‏افتاد . ] [نهج البلاغه]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» جشنواره بازیهای محلی بانوان در بجستان برگزار گردید

همزمان با هفته گرامیداشت میراث فرهنگی و در روز «میراث فرهنگی وخانواده» چهارمین المپیاد بازیهای بومی و محلی بانوان استان در محل کاروانسرای تاریخی روستای زین آباد برگزار شد.

در این جشنواره یک روزه که با حضور 50 ورزشکار از 6 شهرستان استان برگزار شد بانوان شرکت کننده در رشته های مختلف با هم رقابت نمودند که در پایان تیم روستای زین آباد به نمایندگی از بجستان مقام قهرمانی و تیم خواف رتبه دوم را کسب نمود.

در این جشنواره که برای اولین بار در مکانی تاریخی برگزار می شود 6 تیم از شهرستانهای خلیل آباد، مشهد، خواف، چناران، گناباد و بجستان حضور داشتند.

 این مسابقات از سوی هیئت ورزش روستایی و عشایری استان و با همکاری میراث فرهنگی شهرستان در محل رباط روستای زین آباد برگزار گردید. در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از صنایع دستی و وسایل مردم شناسی روستای زین آباد برگزار شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 91/2/30 :: ساعت 1:12 عصر )
»» معاون رئیس جمهور: بجستان ریشه در تاریخ تمدن دارد

شورای اداری بجستان

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بجستان در تاریخ ایران، اسلام و بشریت ریشه دارد گفت: قدر این شهرستان را باید بدانیم.

سید حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که در جلسه شورای اداری شهرستان بجستان حضور یافته بود گفت: در یک نگاه بجستان در دنیا شهرتی بیش از آن دارد که  در حود شهرستان داشته باشد.
وی گفت بافت های تاریخی شهرستان اگر در خدمت گردشگر قرار نگیرد یک تهدید است و باید بناها را مرمت کنیم و تبدیل به مقصد گردشگری کرد و از آن درآمد کسب کنیم.         
نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در بجستان گفت: در بازدیدی که از روستاها و ئ بناهای تاریخی داشتیم اعتبار لازم را اختصاص دادیم و باید در نیمه دوم سال جشن پایان مرمت آنها را بگیریم .
شایان ذکر است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  در بدو ورود به شهرستان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهر یونسی از رباط این شهر بازدید و مبلغ 100 میلیون تومان برای مرمت آن اختصاص داد. ایشان در ادامه سفر پس از اقامه نماز ظهر در مسجد جامع مرندیز نیز در خصوص تامین اعتبار برای مرمت مسجد قول مساعد داد.        
معاون رئیس جمهور در ادامه از روستای اسوه فخرآباد بازدید نمود و در خصوص تامین اعتبار کامل مرمت  رباط قول مساعد داد.
وی در ادامه سفر از مجتمع بین راهی محمد رسول ا... این شهرستان از روستا تاریخی مزار بازدید و در جمع مردم این روستا ضمن اختصاص اعتبارات لازم در خصوص انتخاب این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری نیز قول مساعد داد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( پنج شنبه 91/2/28 :: ساعت 9:54 صبح )
»» بازدید معاون رئیسجمهور از کاروانسرای فخرآباد در شهرستان بجستان

بازدید معاون رئیس جمهور از رباط فخرآباد بجستان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با حضور در روستای فخرآباد در شهرستان بجستان از کاروانسرای تاریخی این روستا بازدید به عمل آورد.

به گزارش میراث آریا(chtn)، «سید حسن موسوی» که در قالب دور چهارم سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی سفر کرده است با حضور در روستای فخرآباد در شهرستان بجستان از کاروانسرای تاریخی این روستا بازدید کرد.

وی در این بازدید در جریان آخرین وضعیت مرمت کاروانسرای تاریخی فخرآباد قرار گرفت.
موسوی بعد از شنیدن توضیحات لازم در خصوص مرمت این کاروانسرا که از مهرماه سال گذشته آغاز شده است بر تسریع در تکمیل مرمت این بنای تاریخی تاکید کرد.

وی از اعلام آمادگی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با هدف تسریع در تکمیل این پروژه خبر داد.

به گزارش میراث آریا، کاروانسرای تاریخی فخرآباد در روستای فخرآباد شهرستان بجستان واقع شده و به شماره 6656 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون رئیس جمهور بعد از بازدید از این بنای تاریخی به مجتمع خدمات رفاهی خیریه المهدی در شهرستان بجستان رفت و از بخش‌های مختلف این پروژه در شرف افتتاح بازدید به عمل آورد.
/



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 91/2/24 :: ساعت 7:52 عصر )
»» تامین اعتبار مرمت آثار تاریخی روستای مزار در شهرستان بجستان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری بر تامین اعتبارات مورد نیاز مرمت آثار تاریخی روستای تاریخی باستانی مزار در شهرستان بجستان تاکید کرد.

به گزارش میراث آریا(chtn)، «سید حسن موسوی» که در قالب دور چهار سفر استانی هیات دولت به استان خراسان رضوی به این استان سفر کرده است عصر امروز با حضور در روستای تاریخی باستانی مزار در شهرستان بجستان از آثار تاریخی و اماکن میراث فرهنگی این روستا به عمل آورد.

وی در دیدار با تعدادی از اعضای شورا و هیات امنای مسجد قدیمی روستای مزار در محل این مسجد با اشاره به قابلیت‌های فراوان روستای تاریخی باستانی مزار دستور تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت آثار فرهنگی و اماکن تاریخی این روستا را صادر کرد.

وی با بیان این که روستای تاریخی باستانی مزار قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارد افزود: در این خصوص همه اهالی روستا باید با یکدیگر همکاری کنند.

موسوی اضافه کرد: تبدیل روستای تاریخی باستانی مزار به روستای هدف گردشگری همت و مشارکت تمامی اهالی روستا را می‌طلبد.

وی یادآور شد: هر چه زودتر باید طرح مرمتی آثار تاریخی این روستا تهیه و برای تامین اعتبارات مورد نیاز ارسال شود.

به گزارش میراث آریا، روستای تاریخی باستانی مزار در فاصله چهار کیلومتری شهرستان بجستان واقع شده و دارای آثار تاریخی از جمله صومعه، مسجد قدیمی، مزار پیر آصف، بافت تاریخی، حسینیه تاریخی و غیره می‌باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در این دیدار در فضایی کاملا صمیمانه با تعدادی از اهالی این روستا نیز دیدار و گفتگو کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 91/2/24 :: ساعت 7:46 عصر )
»» معاون رئیس جمهور به مقام شامخ شهیدان یونسی ادای احترام کرد

بازدید معاون رئیس جمهور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با حضور در گلزار شهدای شهرستان یونسی از توابع شهرستان بجستان به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

به گزارش میراث آریا(chtn)، سید حسن موسوی که همزمان با یکصدمین سفر استانی هیات دولت به استان خراسان رضوی سفر کرده است ظهر امروز با حضور در گلزار شهدای شهرستان یونسی از توابع شهرستان بجستان یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

وی با حضور در گلزار شهدای این شهرستان و قرائت فاتحه یاد و خاطره ایثارگری‌های شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشت و بر ادامه راه شهدا تاکید کرد.

جمعی از مدیران ارشد سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و تعدادی از مدیران و مسوولان محلی از جمله فرماندار و شهردار یونسی معاون رئیس‌جمهور را در این مراسم معنوی همراهی کردند.
/



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 91/2/24 :: ساعت 7:44 عصر )
»» بجستان میزبان معاون رئیس جمهور

موسوی رئیس سازمان میراث

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور همزمان با .هیات دولت به مشهد به پایتخت معنوی ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش میراث‌آریا(chtn)، «سید حسن موسوی» با سفر به مشهد آخرین وضعیت مصوبات 3 دوره گذشته سفرهای استانی هیات دولت به خراسان رضوی را در حوزه های سه گانه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بررسی می‌کند.

در این سفر ،معاون رئیس‌جمهور در دو شهرستان گناباد و بجستان .حضور خواهد یافت و ازنزدیک با مردم این شهرستان ها دیدار و گفتگو خواهد کرد.

حضور در مراسم نکوداشت مقام فردوسی در 25 اردیبهشت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهور به مشهد مقدس است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 91/2/19 :: ساعت 1:59 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]