سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشت در دشت هموار می روید و نه درسنگلاخ ؛ همین گونه حکمت در دل فروتن آباد و بارور می شود، نه در دل متکبّر سرکش . [امام کاظم علیه السلام]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دو حفار غیرمجاز محوطه باستانی در بجستان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: دو حفار غیرمجاز در محوطه تاریخی کلاته ناصرآباد شهرستان بجستان در جنوب این استان دستگیر شدند.

 به گزارش روز پنجشنبه این اداره کل، سرهنگ "سیدمهدی حسینی" افزود: با کمین نیروهای پایگاه حفاظت میراث فرهنگی و همکاری ماموران انتظامی حفاران غیرمجاز که شبانه و با استفاده تجهیزات ماهواره ای فعالیت می کردند دستگیر و در دادگاه به حبس، جزای نقدی و ضبط ادوات به نفع دولت محکوم شدند.

 وی در ادامه همچنین گفت: طی امسال تاکنون 74 هزار و 647 مورد سرکشی از آثار تاریخی در سطح خراسان رضوی صورت گرفته که در چارچوب عملیات مختلف 24 فرد متخلف دستگیر شده اند.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: همچنین در طول شش ماه اخیر 54 جرم در زمینه حفاری، تخریب، سرقت، تجاوز به حریم آثار، ساخت و ساز در محدوده آثار، خرید و فروش اشیاء، مرمت غیرمجاز، تسطیح، تغییر کاربری، تصرف عدوانی، استفاده از فلزیاب و طرح اکتشافی نیز در سطح این استان صورت گرفته است.

 هزار و 500 اثر باستانی، تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی تاکنون در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( جمعه 93/8/16 :: ساعت 11:45 عصر )
»» دیدار مسئولین شهرستان با مدیرکل میراث فرهنگی

در نشستی که با حضورامام جمعه و تعدادی از مسئولان شهرستان بجستان در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و با حضور رجبعلی لباف خانیکی مدیر کل این اداره برگزار شد، مهمترین موضوعات مرتبط با حوزه ماموریت های سه گانه این اداره کل بررسی شد.


به گزارش رو
دیدار مسئولین شهرستان با مدیر کل میراث فرهنگیابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در این نشست که فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بجستان نیز حضور داشتند، فرماندار بجستان در سخنانی با تشریح وضعیت بجستان و ظرفیت های بالای این شهرستان گفت: روستای جزین، روستای مزار، مسجد جامع مرندیز و شهر یونسی از مهمترین ظرفیت های گردشگری این شهرستان است. وی گفت: به عنوان مثال ظرفیت کویر نوردی و نیز دریاچه نمک در شهر یونسی از ظرفیت هایی است که می تواند به جذب گردشگر در این منطقه کمک کند کما اینکه در حال حاضر نیز تورهای مختلف گردشگری به این منطقه می آیند. وی با بیان اینکه حراست و حفاظت از میراث فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است خواستار افزایش همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با مسئولان این شهرستان شد. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( جمعه 93/7/18 :: ساعت 9:0 صبح )


»» مراسم روز جهانی کودک در کاروانسرای روستای زین آباد بجستان برگزا

مراسم روز کودک - کاروانسرای زین آباد بجستان

به گزارش روابط عمومی اداره  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان، روز پنج شنبه 17 مهرماه  به مناسبت  هفته کودک و نوجوان که به نام کودک و میراث فرهنگی نامگذاری شده است کاروانسرای تاریخی روستای زین آباد بجستان میزبان کودکان  این شهرستان بود.

در این مراسم که با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، کانون پرورشی فکری کودکان ، اداره بهزیستی، اداره آموزش و پرورش، دهیاری و شورای اسلامی روستای زین آباد برگزار شد، تعدادی از مسئولین شهرستان از جمله معاون فرماندارحضور داشتند.

اجرای سرودهای شاد، برگزاری مسابقه نقاشی و اهدای جوایز، اجرای نمایشنامه و ... از جمله برنامه هایی بود که در این مراسم به اجرا در آمد.

در حاشیه این مراسم نیز تعدادی از غرفه های  این کاروانسرا توسط کودکان مهدهای کودک سطح شهرستان تزئین و کودکان در این غرفه ها به نقاشی آثار تاریخی و اجرای کاردستی پرداختند. همچنین با هدف آشنایی کودکان با سنتها منطقه و به خصوص پوشاک سنتی، غرفه ای به دست بافته ها و پوشاک محلی روستا اختصاص یافت که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

شایان ذکر است کاروانسرای روستای زین آباد در فاصله 18 کیلومتری بجستان و در  ورودی خراسان رضوی واقع شده است و هرساله میزبان برگزاری چندین جشنواره می باشد. ادامه تصاویر...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( جمعه 93/7/18 :: ساعت 12:16 صبح )


»» مراسم روز جهانی کودک در خراسان رضوی

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری کارگاه سفالگری و نقاشی در سطح مجموعه های تاریخی ، برپایی نمایشگاه وکارگاه کاوش تا نمایش با هدف آشنایی کودکان با نحوه کشف یک اثر باستانی و مراحل مرمت و نمایش آن در مرکز آفرینش وپژوهش های هنری در خانه ملک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی این اداره کل محمد رکنی با بیان این مطلب افزود: دعوت از مدارس جهت بازدید از مجموعه های تاریخی استان در ایام هفته کودک از 14 الی 20 مهر، استقرار پایگاه های عکاسی از کودکان در مجموعه های تاریخی با نشان روز جهانی کودک ، توزیع اقلام فرهنگی با شعار میراث فرهنگی و کودک از دیگر برنامه ها ی شورای برنامه ریزی امور کودک و نوجوان این اداره کل جهت فرهنگ سازی و تعامل کودکان با حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است . وی اظهار داشت : توزیع اقلام فرهنگی ، برگزاری مسابقه نقاشی در رده های مختلف سنی و ... نیز جهت روز جهانی کودک پیش بینی شده است . رکنی تصریح کرد: کودکان می توانند در این هفته از کارگاه های صنایع دستی خانه ملک بازدید کنند و در کارگاه های سفال مستقر در آن مکان سفالگری کنند . وی اظهار داشت : همچنین در برخی از شهرستان ها از جمله بجستان مراسمی در رباط زین آباد با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی ، آموزش و پرورش ، دهیاری و شورای اسلامی روستای زین آباد برگزار می شود. رکنی خاطر نشان کرد: همچنین ویژه برنامه هایی با هدف شناساندن میراث فرهنگی ، توسعه گردشگری و صیانت از صنایع دستی جهت فرزندان کارکنان این اداره کل تدارک دیده است تا فرزندان با محیط فعالیت خانواده خود بیشتر آگاهی یابند و در روز 15 مهر ماه که به نام روز بازی و خانواده نامگذاری شده نشست بانوان شاغل اداره کل نیز برگزار می شود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( چهارشنبه 93/7/16 :: ساعت 12:28 صبح )
»» دو غار در شهرستان بجستان خراسان رضوی پاکسازی شد

همزمان با 4 مهر روز جهانی غار پاک، و در آستانه روز جهانی جهانگردی دو غار در سطح شهرستان بجستان در استان خراسان رضوی پاکسازی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در این برنامه که با حضور بیش از 40 نفر از علاقمندان به غارها از شهرستانهای بجستان، گناباد و فریمان برگزار شد دو غار تک سرا در روستای مرندیز بجستان و غار آغل سوخته در شهر یونسی مورد پاکسازی قرار گرفت. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به آنکه شعار روز جهانی گردشگری امسال به جوامع محلی توجه داشته است از این رو روز جهانی غار نیز با توجه به توانمندسازی جامعه محلی اجرا گردید. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 93/7/5 :: ساعت 11:11 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]