سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، پرستش است . [امام علی علیه السلام]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بازدید معاون دفتر امور روستایی استانداری از کارگاههای مرمتی بجست

با هدف آشنایی با فعالیتهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه  مرمت آثار تاریخی و توسعه گردشگری معاون دفتر امور روستایی شوراهای استانداری خراسان رضوی از روستای هدف گردشگری مزار بازدید نمود.

در این بازدید یک ساعته مهندس عباسزاده و همراهانشان از بافت تاریخی روستای مزار و صومعه این روستا بازدید نمودند. ایشان همچنین از کارگاه مرمتی خانه تاریخی اهدایی به میراث فرهنگی موسوم به سرای عباسی در بافت مزار بازدید و از نزدیک در جریان روند امور قرار گرفتند.

مهندس عباس زاده معاون  نظارت بر امور سرمایه گذاری و اشتغال دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: در عرصه میراث فرهنگی روستاهای جزین، زین آباد، مزار درزاب، قاسم آباد، فخرآباد، مرندیز و شهرهای یونسی و بجستان دارای آثار منحصر به فردی است که به همت دولت در حال مرمت و بازسازی می باشد.




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( چهارشنبه 94/3/27 :: ساعت 4:7 عصر )
»» اپلیکیشن سفر به بجستان با معرفی جاذبه های گردشگری راه اندازی شد

بجستان

با هدف معرفی هرچه بیشتر شهرستان بجستان و آشنایی مسافران و گردشگران با ظرفیت های تاریخی و گردشگری این شهرستان نرم افزار اندروید "سفر به بجستان" طراحی و عرضه شده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، اپلیکیشن "سفر به بجستان" که نسخه دوم و ویرایش شده آن هم اکنون عرضه شده است اطلاعات کاملی از ظرفیتهای فرهنگی، گردشگری و طبیعی شهرستان ارائه می نماید. در این برنامه اطلاعاتی همچون پیشینه تاریخی ، موقعیت جغرافیایی، جاذبه های گردشگری، فاصله باعرفی هرچه بیشتر شهرستان بجستان و آشنایی مسافران و گردشگران با ظرفیت های تاریخی و گردشگری این شهرستان نرم افزار اندروید "سفر به بجستان" طراحی و عرضه شده است.

 سایر شهرهای ایران+نقشه مسیر، سوغات و صنایع دستی و اماکن اقامتی و بین راهی همراه با تصاویر ارائه شده است. با توجه به گسترش روز افزون استفاده از نرم افزارهای گردشگری به جای کتابچه و نقشه های کاغذی و محدودیت انتشار آن این امر می تواند تاثیر بسزایی در معرفی ظرفیتهای گردشگری شهرستان داشته باشد. نسخه دوم نرم افزار اندروید سفر به بجستان که توسط تکتم نبی پور طراحی و عرضه شده است با ظاهر گرافیکی جدید در مارکت های پلازا، کندو و پارس هاب ارایه شده است.

منبع خبر : www.razavi-chto.ir




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 94/3/17 :: ساعت 12:40 عصر )
»» اهداء خانه تاریخی به میراث فرهنگی شهرستان بجستان

روستای مزار بجستان معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با هدف حفظ، نگهداری و احیا بافت ارزشمند روستای مزار بجستان؛ یک منزل  تاریخی در بافت این روستا به میراث فرهنگی شهرستان اهداء شد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، محمد رکنی با اعلام این خبر افزود: این منزل تاریخی با معماری ارزشمند توسط ورثه "مرحوم حاج عبدا.. " به میراث فرهنگی این شهرستان اهداء شد.

رکنی در توصیف معماری این بنای تاریخی گفت: این منزل بنایی 3 ایوانه و تلفیقی از معماری دستکند حیاط دار مرکزی می باشد؛ این نوع معماری روستای مزار شیوه میانی بوده که پس از سکنی گزینی اهالی روستا در فضاهای دستکند مورد استفاده قرار گرفته است. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 94/3/10 :: ساعت 5:30 عصر )


»» بازدید دو گروه گردشگراروپایی از شهرستان بجستان

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجستان از بازدید دو گروه گردشگر اروپایی از این شهرستان در هفته گذشته خبر داد و گفت: این دو گروه به فاصله چند روز در هفته گذشته از اماکن تاریخی و طبیعی و نیز اماکن فرهنگی و جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مهدی ذوالفقاری با اعلام این خبر افزود: با توجه به استقبال گسترده گردشگران خارجی از سفر به ایران و افزایش تورهای ورودی ، شهرستان بجستان نیز شاهد افزایش گردشگران اروپایی در ماه های گذشته است. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 94/3/9 :: ساعت 1:6 عصر )


»» جشنواره فیلم و عکس سفرهای نوروزی درخراسان رضوی به پایان رسید

جشنواره فیلم و عکس

بجستان، در میان برگزیدگان جشنواره
رئیس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم و عکس سفرهای نوروزی در استان خراسان رضوی با انتخاب سه عکس برتر به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی این اداره کل، محمد رضا پهلوان با اعلام این خبر افزود: فراخوان نخستین جشنواره فیلم و عکس مردمی با موضوع سفرهای نوروزی از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام که در همین ارتباط 553 عکس از عکاسان شهرهای مختلف استان خراسان رضوی به این جشنواره ارسال شد. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 94/3/5 :: ساعت 1:37 عصر )
»» عملیات اجرایی فاز 2 کمپ گردشگری بجستان آغاز گردید

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجستان گفت: عملیات اجرایی فاز 2 کمپ گردشگری بجستان در محل پارک معلم این شهر آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، مهدی ذوالفقاری با اعلام این خبر افزود: بجستان به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی و یکی از هفت شهر هدف گردشگری این استان سالانه پذیرای حدود 5 میلیون نفر از زائرین و مسافرین استانهای مرکزی و جنوبی کشور همچون اصفهان ، هرمزگان، یزد، کرمان، فارس و ... می باشد که لازم است زیرساختهای لازم جهت ارائه خدمات مناسب به این حجم از زائرین فراهم شود. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 94/3/2 :: ساعت 11:5 صبح )
»» مدیرمیراث فرهنگی بجستان موفق به کسب رتبه سوم جشنواره فیلم و عکس

جشنوارع عکس گناباد
مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجستان موفق شد رتبه سوم سیزدهمین جشنواره فیلم و عکس شهرستان گناباد را به خود اختصاص دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مهدی ذوالفقاری موفق شد در بخش آزاد این جشنواره رتبه سوم را کسب کند. شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره فیلم و عکس شهرستان گناباد توسط شرکت سینمایی توسن فیلم با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن سینمای جوان و مدیریت آموزش و پرورش گناباد 21 و 22 اردیبهشت ماه در محل سالن ارشاد برگزار شد.
منبع خبر: سایت اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( پنج شنبه 94/2/24 :: ساعت 10:12 صبح )
»» دومین مرحله مرمت و بازسازی کاروانسرای مرندیز بجستان آغاز شد

رباط مرندیز

مسئول نمایندگی ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجستان گفت: کاروانسرای مرندیز اثر تاریخی و با ارزش شهرستان بجستان که طی سال های گذشته بخشهایی از آن تخریب گردیده بود مرمت و بازسازی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مهدی ذوالفقاری با بیان این مطلب افزود : کاروانسرای مرندیز از آثار شاخص این شهرستان است ، که در مسیر کاروانیان سابق یزد به مشهد قرار داشته است و استراحتگاه کاروانیانی بوده که از عراق به سمت مشهد الرضا (ع) در حرکت بوده اند . ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 94/2/13 :: ساعت 10:29 صبح )
»» نشست مدیر کل با مدیران شهرستانها

مدیر کل میراث خراسان

نشست صمیمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با مدیران این اداره کل در شهرستان های مختلف استان با هدف برسی ماموریت های سه گانه این اداره کل درسالن اجتماعات موزه بزرگ خراسان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در این نشست صمیمی که معاونین این اداره کل نیز حضور داشتند، حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت های یان اداره کل در شهرستان های استان خطاب به مدیران شهرستانی گفت: هر کدام از شما در شهرستان مسئول یک گنجینه ارزشمند هستید. وی گفت: شهرستان ها به لحاظ دارا بودن ظرفیت های مهم در حوزه ماموریت های سه گانه این اداره کل از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار هستند و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درشهرستان ها دارای ظرفیت اند و باید در این حوزه کار کرد. وی با بیان اینکه به هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان ها باید اهمیت داده شود گفت: در عین حال یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد جذب سرمایه گذار و تلاش برای سرمایه گذاری مناسب با توجه به ظرفیت های هر شهرستان است. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( چهارشنبه 94/2/9 :: ساعت 1:13 عصر )
»» بازدید فرماندهی یگان حفاظت استان از بجستان

 در بازدید  امروز فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از شهرستان بجستان بر تقویت پایگاه حفاظت این شهرستان تاکید شد. 

سرهنگ حسینی صبح امروز در بازدید از پل تاریخی، کاروانسرا و مقبره  یونسی خواستار لایروبی بستر رودخانه جهت جلوگیری از تخریب پل گردید. وی در ادامه از قلعه ، کاروانسرا و مسجد جامع روستای مرندیز بازدید نمود.

 فرمانده یگان حفاظت استان که برای اولین بار در شهرستان بجستان حضور می یافت سپس از روستای هدف گردشگری مزار و آثار تاریخی آن بازدید به عمل آورد و بافت روستای مزار را در نوع خود نمونه منحصر بفردی از معماری منطقه ذکر کرد که می بایست حفظ و احیا گردد. 

در این بازدید ایشان در خصوص تقویت نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان قول مساعد دادند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 94/1/30 :: ساعت 3:45 عصر )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]