سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بگوید من دانشمندم، نادان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» از سری برنامه های جشنواره ملی صدای بهار: جشنواره بازیهای محلی مر

دومین جشنواره ی موسیقی سنتی و بازی های محلی روستای تاریخی مرندیز با حضور گسترده ی مردم و مسافرین برگزار شد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائرین بجستان گفت: دومین جشن بزرگ نوروزی  این روستای تاریخی در محل بوستان پاکزاد  روستا در حاشیه ی محور مواصلاتی بجستان – مشهد برگزار شد.
ذوالفقاری گفت: در دومین جشنواره که همراه با موسیقی سنتی روستا بود  جوانان روستا به اجرای بازیهای محلی روستا پرداختند

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت: در این برنامه ی نوروزی سپس مسابقات هیجان انگیز طناب کشی برگزار شد و یکی از بازی های قدیمی منطقه که مخصوص نوروز است دوباره در روستا احیا شد.

وی گفت: این بازی که معروف به ((پل جستن)) است طرفداران زیادی دارد و بازی فوق العاده هیجان انگیز است که لازمه ی آن قدرت،چابکی و سرعت است و به نوعی پرش طول است که برنده ی این مسابقه توانست در حدود 6 متر پرش داشته باشد.

 محمد پور دهیار روستای مرندیز  نیز ابراز امیدواری کرد بتوان با برگزاری منظم و دائمی این جشنواره در نوروز قدم مثبتی در جهت جذب مسافر و گردشگر برداشت.

شایان ذکر است روستای مرندیز با داشتن آثاری همچون رباط، مسجد جامع، قلعه، آب انبار و بافت تاریخی یکی از روستاهای تاریخی شهرستان می باشد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( دوشنبه 92/1/12 :: ساعت 6:27 عصر )
»» مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری:بهداشت در مجتمع های بین راهی را

اولین جلسه ستاد دائمی تسهیلات زائرین بجستان با حضور نماینده استاندار و مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

محمدرضا خلیلی با بیان اهمیت توجه به خدمت رسانی به زائرین گفت : خدمت به زائر امام رضا(ع) اجر و پاداش آن از خود زیارت بیشتر است.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بهداشت مجتمع های بین راهی خواستار نظارت بیشتر به سرویس های بهداشتی شد.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خراسان رضوی ضمن بیان اینکه نیروی انتظامی در اماکن استقرار مسافرین و زائرین می بایست حضور داشته باشد  گفت: موضوع بازار و تامین ارزاق عمومی باید رصد گردد به طوریکه قیمت مرغ نباید از قیمت متوسط استان بالاتر باشد.

در ابتدای این جلسه نیز فرماندار و  رئیس ستاد دائمی تسهیلات زائرین بجستان به ارائه گزارشی از فعالیت ستاد در طی ایام نوروز پرداخت و گفت: در طی مدت 9 روز فعالیت ستاد حدود 1600 نفر از زائرین در 10 آموزشگاه و 3 مهمانپذیر شهرستان اسکان داده شدند.

حسین جمشیدی گفت: در طی  اسفند ماه  و با همکاری دبیرخانه ستاد  هفته ای دوبار جلسه کمیسیون تنظیم بازار برگزار شده است و تمامی ارزاق عمومی مورد نیاز مردم از جمله روغن و برنج به میزان کافی توزیع شده است.

در این جلسه دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائرین بجستان نیز به ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای ستاد پرداخت و گفت:  در طی یکسال گذشته دو مجتمع بین راهی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در بجستان به بهره برداری رسیده است.

مهدی ذوالفقاری گفت: رویکرد این ستاد طی دو سال گذشته فرهنگی و مبتنی بر احیا و گسترش جشن های نوروزی بوده است به طوریکه در سال گذشته این شهرستان بیشترین برنامه فرهنگی را داشته است.

در ادامه نیز نماینده استاندار و مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری خراسان رضوی و اعضای  ستاد تسهیلات زائرین از  دبیرخانه ستاد ، ستاد اسکان، مجتمع بین راهی ، پایگاه امدادی هلال احمر، پایگاه راهنمای مسافرین و  پلیس راه شهرستان بازدید نمودند.  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( جمعه 92/1/9 :: ساعت 10:25 صبح )
»» جشنواره ملی صدای بهار این بار در بجستان:جشن نوروزی بجستان برگزار

جشن نوروز بجستان

به گزارش روابط عمومی ستاد تسهیلات زائرین شهرستان بجستان، جشن بزرگ نوروزی شهر با حضور هنرمندان بجستانی برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان در حاشیه جشنواره و در مصاحبه با این واحد خبری  با اشاره به این که نوروز امسال جشنواره های متنوعی در سطح شهرستان برگزار می شود، اظهار داشت: این برنامه در راستای مصوبات ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور و برگزاری جشنواره ملی صدای بهار انجام شده است

وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره احیای سنت های ارزشمند قدیمی شهرستان و ایجاد فضای با نشاط برای مردم می باشد.

 مهدی ذوالفقاری اجرای زنده موسیقی سنتی،  انجام بازی های بومی ، مسابقات ورزشی و بیان خاطرات از بجستان قدیم را از جمله برنامه های متنوع جشنواره نوروزی بجستان عنوان کرد.

ادامه مطلب  و تصاویر...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( جمعه 92/1/9 :: ساعت 10:14 صبح )


»» گاز گرفتگی منجر به فوت یک مسافر 16 ساله شد

گاز گرفتگی منجر به فوت یک مسافر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بجستان اعلام کرد: سه مسافر که به قصد استراحت در مجتمع رفاهی امام رضای بجستان چادری بر پا کرده بودند برای گرم شدن از گاز پیک نیک استفاده کردند.
سرهنگ وفایی افزود: پلیس پس از دریافت گزارشی مبنی بر مشکوک بودن این چادر آن را بازرسی کرد و سه جوان را که دچار گاز گرفتگی شده بودند از چادر بیرون آورد.
وی گفت:یک نفر از مسافران که جوان 16 ساله ای بود بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن فوت کرده بود و دو نفر دیگر به شدت مسموم شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند.
پزشک قانونی هم علت مرگ جوان 16 ساله را مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( چهارشنبه 92/1/7 :: ساعت 9:50 صبح )
»» نخستین جشنواره نوروزی یونسی در کاروانسرای بجستان برگزار شد

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائران شهرستان بجستان گفت: نخستین جشن نوروزی در شهر یونسی از توابع بجستان با استقبال مردم و به ویژه جوانان این شهر رو‌به‌رو شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی، مهدی ذوالفقاری اظهارکرد: با توجه به مصوبات ستاد دائمی سفرهای کشور مبنی بر برگزاری جشنواره ملی صدای بهار، این ستاد نیز برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم در سطح شهر و روستاها انجام داده است.

وی افزود: این جشن‌ها با هدف احیا سنت‌های نوروزی در بین مردم انجام می‌شود.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائران شهرستان بجستان خاطرنشان کرد: جشن نوروز برای نخستین بار در کاروانسرای تاریخی این شهر و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار شد.

ذوالفقاری گفت: در این جشنواره که همراه با آئین‌های نوروزی بود؛ جوانان روستا به اجرای بازی‌های بومی و محلی پرداختند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان تصریح کرد: دراین جشنواره بازی‌های بومی محلی همچون سوبازی، طناب کشی و سه پایه ترشیزی اجرا شد.

وی اظهار کرد: کاروانسرای یونسی یکی از آثار شاخص شهرستان است که با کمک شورای اسلامی، شهرداری و انجمن میراث فرهنگی در راستای کمپ اقامتی مسافران نوروزی بهسازی و آماده شده است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در این کاروانسرا که در ایام نوروز آماده بازدید مسافران و زائران است نمایشگاهی از اشیا مردم شناسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی یادآور شد: کاروانسرای یونسی با قدمت صفویه در مسیر جاده تاریخی عراق و در مسیر کاروان‌های زیارتی از مرکز ایران همچون یزد و اصفهان به سمت مشهد واقع است.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir  ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 92/1/4 :: ساعت 10:47 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]