سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، شرف بزرگوار را می افزاید وبنده مملوک را تا مجلس ملوک بالا می کشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بجستان ،دیار کهن آماده استقبال از مسافران نوروزی

سفر  همیشه شیرین و خاطره انگیز است . شیرینی سفر به دلیل کسب تجربه های جدید هنگام دیدن اماکن جدید . ارتباط با فرهنگ های مختلف و کسب آگاهی از پیشینه تاریخی میهن است . اما در برخی مواقع شیرینی سفر مضاعف است مثل سفر به بجستان که انارهای صادراتی اش زبانزد است. هر چند که الان دیگر وقت انار نیست اما سوغاتی همچون رب انار، زعفران و  کلوچه های سنتی می توانند به عنوان یادگار و سوغاتی از این خطه همراهتان باشند.

بجستان شهری کهن با مردمانی صبور ، در جنوبی ترین نقطه استان خراسان رضوی و به عنوان دروازه ورودی سرزمین خورشید خراسان رضوی این روزها خود را آماده استقبال از زائرین و مسافرین می نماید. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 92/12/27 :: ساعت 7:46 صبح )


»» جشنواره فرهنگی \همتی سبز در زمستان \ برگزار شد

جشنواره همتی سبز در زمستان روستای مرندیز بجستان

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت :اولین جشنواره فرهنگی همتی سبز در زمستان با موضوع صنایع دستی،سوغات و غذاهای محلی، پوشش سنتی و بازیهای محلی همزمان با دهه مبارک فجر در محل کاروانسرای روستای مرندیز به مدت 3 روز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مهدی ذوالفقاری اظهار داشت : در این جشنواره که با هدف احیای سنتها اصیل منطقه و معرفی آن به نسل جوان برگزار شد مشاغل سنتی و صنایع ستی روستا در قالب غرفه های نخریسی، لحاف دوزی، تهیه نان سنتی ، گلیم بافی، قالیبافی، خانه سنتی ، لباسهای محلی، ارغوان بافی ، سرمه دوزی ، سفالینه و ... به نمایش گذاشته شد. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( پنج شنبه 92/11/24 :: ساعت 11:54 عصر )


»» آئین رونمایی از لوح ثبتی جشن سده روستای جزین برگزار شد

 

همزمان با آغاز رونمایی از لوح ثبتی جشن سده جزین بجستانجشنهای باستانی سده در شهرستان بجستان ، آئین رونمایی از لوح ثبتی جشن سده بجستان در روستای جزین از توابع این شهرستان با حضور مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه آداب و رسوم هر قوم و ملتی شناسنامه و هویت آن ملت محسوب شده و به عنوان عامل مشترک بین مردمان یک قوم، قلوب آنها را به هم پیوند می‌زند گفت : با همین رویکرد آداب و سنتهای اصیل مناطق مختلف در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت می رسد.

مهندس عباسزاده افزود: جشن باستانی سده که از قبل از اسلام در این مناطق رایج بوده است هم اکنون نیز به نحو باشکوهی و با استقبال مردم روستای جزین و روستاهای مجاوردر حال برگزاری می باشد و در همین راستا این اداره کل پرونده آن را جهت ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور تهیه کرده است. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 92/11/15 :: ساعت 9:40 عصر )


»» آئین رونمایی از لوح ثبتی جشن باستانی سده بجستان

 همزمان با آغاز جشنهای باستانی سده در شهرستان بجستان آئین رونمایی از لوح ثبتی جشن سده بجستان که در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در روستای جزین برگزار خواهد شد.در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی روستای جزین در محل حمام تاریخی روستا برپا خواهد شد.بدینوسیله از تمام علاقمندان دعوت می شود در این مراسم شرکت نمایند.
زمان: پنج شنبه  10/بهمن/1392 ساعت 16 - روستای جزین



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 92/11/8 :: ساعت 12:3 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]