سفارش تبلیغ
صبا ویژن
استمرار عبرت اندوزی به بینش می انجامد و خودداری (از زشتیها) را نتیجه می دهد . [امام علی علیه السلام]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» امام جمعه بجستان: میراث فرهنگی ،آلبوم زیبایی است که گذشتگان را ب

 

میراث فرهنگی آلبوم زیبایی است که افراد ، اشخاص ، عجایب ، انسانهای صبور و متدین و در یک کلام گذشتگان را به تصویر می کشد.

حجه الاسلام و المسلمین ایزدی امام جمعه بجستان در خطبه های نماز جمعه این هفته بجستان با بیان این مطلب افزود: برخی از این آثار نقش آن معنوی و ماندگار است و در حقیقت بیان فرهنگ گذشته است که انسانها می توانند به آن ببالند که باید اینها حفظ شود.

ایشان افزودند: در شهرستان بجستان 41 اثر در فهرست میراث ملی و و معنوی کشور به ثبت رسیده است که از جمله آن 6 مورد از مساجد قدیمی و همچنین آیین نخلبندان و نخل گردانی بجستان است.

امام جمعه بجستان با اشاره به اینکه بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال طی چندسال گذشته صرف مرمت و بازسازی مساجد سطح شهرستان شده است افزودند: توجه به این مباحث نباید باعث شود که از اهداف معنوی باز بمانیم.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 92/2/29 :: ساعت 4:35 عصر )
»» در مراسمی : کارگران نمونه میراث فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد سنجری  در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرستانبجستان اظهار کرد: کارگران سرمایه های ارزشی نظام و انقلاب هستند کهتحریمها و مشکل تراشی دشمنان و توطئه‌های استکبار را خنثی نموده و تهدیدهارا به فرصت‌ها تبدیل می‌نمایند.

وی افزود: نقش جامعه کارگری در حماسه سیاسی حضور پرشور در انتخابات است وکارگران با حضور خود در انتخابات ثابت می‌کنند که همیشه در صحنه هستند.

وی افزود: مطمئنا حماسه سیاسی می‌تواند دشمن را در طراحی توطئه‌ها دچار چالش کند.

سنجری ادامه داد: حماسه اقتصادی نیز توجه به کار و تولید و پایان دادن به ترفندها و اهداف تحریم دشمنان است.

فرماندار بجستان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظمرهبری در دیدار با کارگران گفت: کارگران ستون فقرات کشورند و اگر در کشورینیروی انسانی کار نباشد یا ضعیف باشد، آن کشور فلج میشود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات جامعه کارگری در راستای وظیفه انقلابی در قبلاز انقلاب همانند اعتصاب کارگران صنعت نفت به منظور جلوگیری از تاراجسرمایه‌های ملی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب گردید و بعد از پیروزی انقلاباسلامی نیز با عشق به ولایت و تقدیم هزاران شهید که سند افتخار جامعهکارگری است و با جدیت و تلاش مضاعف راه رسیدن به این عزت و اقتدار واستقلال و خودکفایی را هموار نمود.

وی بیان داشت: درسال جاری نیز حماسه سیاسی رقم زدن یک انتخابات پرشور وحماسه اقتصادی ادامه روند تلاش و پشتکار با پیروی از منویات مقام معظمرهبری است.

فرماندار بجستان اظهار داشت: ضعف ملی است که نسبت به تولیدات ملی و کالایایرانی بی‌توجه باشیم و به مصرف کالاهای خارجی گرایش داشته باشیم.

جمشیدی با اشاره به کسب رتبه دوم شهرستان در ایجاد اشتغال پایدار افزود: جذب تسهیلات توسعه بخش کشاورزی بالغ بر 80 میلیارد ریال و اعتبار مشاغلخانگی بالغ بر 17 میلیارد ریال و ایجاد 688 فرصت شغلی در احداث واحدهایمسکن مهر از مهمترین علل کسب این مهم است.

در این مراسم از کارگران نمونه واحدهای تولیدی و ادارات و نهادهای دولتی تقدیر به عمل آمد.

حسین پاکزاد مرندیز و ولی ا... احمدنژاد دو تن از کارگران میراث فرهنگی که در زمینه مرمت آثار تاریخی از جمله مرمت و بازسازی مساجد تلاشهای شایانی داشتند به عنوان کارگر نمونه و تلاشگر شهرستان انتخاب شدند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( سه شنبه 92/2/17 :: ساعت 6:12 عصر )
»» مشاهده \دوپای بلوچی\ در سیستان و بلوچستان و بجستان

 

مدیرکل حفادو پای بلوچیظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دوپای بلوچی گونه‌ای از راسته جوندگان است که برای نخستین بار در جهان در ارتفاعات سیستان و بلوچستان مشاهده شد.

به گزارش فارس، خسرو افسری اظهار داشت: دو پای بلوچی به نام «هوتسون» نیز شناخته می‌شود و از نظر جثه، حد واسط «دو پای کوچک» و «دوپای ویلیام» است، ولی گوش‌هایش از هر دوی آنها بلندتر است.

وی افزود: دم آن نسبتاً باریک است و موهای دم قهوه‌ای تیره و انتهای منگوله دم سفید است که سایر دوپاها قسمت سفید دیگری در پشت قسمت قهوه‌ای دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای شناسایی دقیق، بررسی دندان‌ها و صندوق‌های صماخ، که در این گونه بسیار بزرگ هستند، ضروری است.  

افسری تصریح کرد: طول کلی بدن (سر و تنه و دم) 269 تا 304 میلی‌متر، دم 156 تا 194 میلی‌متر، پا 52 تا 58 میلی‌متر، گوش 33 تا 38 میلی‌متر است.

وی عنوان کرد: این گونه برای نخستین بار در دنیا در منطقه سوران و سراوان واقع در سیستان و بلوچستان در ارتفاع 204 متری دیده شده و به تازگی نیز در یزد، بجستان و پارک ملی کویر مشاهده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زیستگاه این حیوان کوچک، بوته‌زارهای مناطق گرم و خشک است گفت: طول عمر دوپاها نسبتا زیاد است که گاهی به شش سال می‌رسد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( دوشنبه 92/2/16 :: ساعت 11:45 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]