سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دوزخ آسیابی است که دانشمندان فاسد را کاملاً آسیاب می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» افزایش 60 درصدی اقامت مسافرین و بازدید از جاذبه های تاریخی بجستا

برگزاری جشنواره های نوروزی در نوروز امسال مورد توجه بسیار زیاد مسافرین و همشهریان بجستانی قرار گرفت . نور علی خسروی معاون فرماندار و قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان ضمن بیان این موضوع در گفتگو با خبرنگاران شهرستان ضمن پاسخگویی به سوالات آنان عملکرد ستاد شهرستان را تشریح کرد

 امسال   چه تمهیداتی برای رفاه حال مهمانان نوروزی شهرستان و مسافرینی که از شهرستان می گذرند گرفته شده بود؟ و این اقدامات چه تفاوتی با سال قبل داشت؟

امسال در بجستان فعالیت ادارات پررنگ تر شده بود، ما 12 مدرسه و 3مهمانپذیر جهت اقامت مسافرین نوروزی آماده کرده بودیم و در آنها از همه زائرین پذیرش داشتیم . از طرف دیگر شهرداریها امسال در بحث آماده سازی و تزیین میادین و رفت و روب شهر فعالیت های مناسبی انجام داده بودند که این امر فضای بسیار زیبا و دلپذیری را در شهرستان بوجود آورده بود.

بعلاوه امسال ما نمایشگاه صنایع دستی برای بازدید مسافرین داشتیم و یکی از کارهای خوبی که امسال در شهرستان انجام شد، برگزاری جشنواره های نوروزی بود که بسیار مورد توجه مسافرین و همشهریانی که در بجستان زندگی نمی کنند قرار گرفت.

پایگاه های امدادی ما بصورت شبانه روزی فعالیت داشتند . استقرار پلیس راه که قبل نوروز راه اندازی شد از دیگر نقاط قوتی بود که امسال در شهرستان داشتیم که با توجه به ترافیک جاده ای که ما در محورهای شهرستان داشتیم عملکرد مناسبی داشتند. همچنین ما بصورت موقت مکان هایی را برای اقامت راه اندازی کرده بودیم تا مسافرینی که از شهرستان عبور می کنند در این باره دچار مشکل نشوند ضمن این که در خود شهرستان هم مساجد باز بودند و مردم مشکل خاصی در این زمینه نداشتند.

 10 سرویس بهداشتی به همراه تعدادی حمام عمومی به صورت شبانه روزی در شهرستان فعال بود او‍‍‍رژانس و امداد هلال احمر نیز به صورت 24 ساعته در این ایام فعالیت می کردند که بسیار مورد رضایت مردم و مسافرین قرار گرفت.

 با توجه به این که بجستان دروازه خراسان رضوی از استان های جنوبی است از این فرصت چگونه برای معرفی شهرستان در این مدت بهره گرفتید؟

  ما در ورودی شهرستان پایگاه اطلاع رسانی بصورت ثابت داشتیم در روستای زین آباد که ورودی استان و شهرستان بحساب می آید نیز پایگاه اطلاع رسانی داشتیم و رباط زین آباد را در ایام نوروز فعال کردیم در داخل شهرستان و شهر یونسی و پارک جنگلی نیز امکاناتی برای اقامت مسافرین فراهم کرده بودیم و 30000 پوستر، سی دی، نقشه و بروشور در بین مسافرین توزیع شده است که همه این فعالیت ها یقینا در جهت شناسایی و شناخت بیشتر بجستان بوده است.

  در ستاد تسهیلات نوروزی بجستان در نوروز 91 بر چه اقداماتی تاکید شده بود و بطور مثال برای نمازی که قبلا در مصاحبه تان بر آن تاکید کرده بودید چه اقداماتی انجام داید؟

ما امسال بحث فرهنگی را در اولویت خود قرار داده بودیم و نماز هم یکی از ابعاد دینی و فرهنگی جامعه اسلامی است و در این راستا در اولویت قرار گرفته بود و به این منظور در همه مساجد و اماکنی که مردم برای تفریح رفته بودند نماز جماعت برگزار شد. بخصوص در 13 فروردین ما این نماز جماعت ها را داشتیم . در بازدیدی که خودم و رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از مناطقی که برگزاری نماز جماعت می شد، بازدید کردیم.

·         از فعالیت کدام ارگان و کمیته ای که در این مدت فعالت داشتند راضی هستید؟

از همه کمیته ها راضی هستیم بخصوص از کمیته فرهنگی و کمیته اسکان و دبیرخانه ستاد تسهیلات شهرستان بخاطر حضور مستمر در این مدت تعطیلات عید که خانواده ها بیشتر توقع دارند رضایت داریم همچنین حوزه امنیتی و فرمانده نیروی انتظامی و جانشینشان که مرتب در منطقه حضور داشتند و امنیت شهرستان را تامین کردند به طوری که ما در این مدت حتی یک مورد ناامنی در شهرستان نداشتیم نیز کمال تشکر و رضایت را داریم و از آموزش و پرورش که در جهت اسکان با تمام تلاش پای کار بودند لازم است قدردانی داشته باشیم.

·         نقاط قوت و ضعف ستاد تسهیلات شهرستان را در چه اموری می دانید؟

  شهرستان بجستان استعداد خاصی در جذب توریست و گردشگر دارد که هنوز ناشناخته باقی مانده است و ما بدنبال بهره گیری از این فرصت هستیم چراکه آمار نشان می دهد که ما هنوز نتوانسته ایم با این همه آثار باستانی و میراث کهن و جاذبه های طبیعی میزان گردشگر مناسبی را جذب کنیم.

در بحث شناسایی تلاش هایی شده اما با توجه به زمینه های زیادی که در سطح شهرستان داریم کافی به نظر نمی رسد.

در عین حال امسال در ورود مسافرین ما که با ماشین های حمل ونقل عمومی وارد شهرستان شده اند 29 درصد کاهش داشتیم اما تعداد مسافرینی که با ماشین های شخصی از شهرستان عبور و اقامت کردند به میزان زیادی افزایش داشتیم.

همچنین در اقامت در مدارس 60 درصد و در مهمانپذیرها 17 درصد نسبت به پارسال در شهرستان افزایش داشتیم و در این مدت 12575 نفر از مراکز فرهنگی ما بازدید کردند که نسبت به سال قبل حدود 60 درصد رشد را نشان می دهد.

امسال برنامه های فرهنگی و جشنواره های ما در شهرستان به میزان قابل توجهی افزایش داشته که قابل مقایسه با پارسال نیست. ولی درعین حال ما باید بدنبال فضاهایی که موجب اقامت مسافرین و جذب توریست در شهرستان بشود باشیم که از جمله این امور حداقل نیازمند یک پارک زیبا که اقامتگاه مناسب جاذب مسافر و گردشگر باشد هستیم.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( شنبه 91/1/19 :: ساعت 8:25 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]