سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ مال از خرد سودمندتر نیست ، و هیچ تنهایى ترسناکتر از خود پسندیدن ، و هیچ خرد چون تدبیر اندیشیدن ، و هیچ بزرگوارى چون پرهیزگارى ، و هیچ همنشین چون خوى نیکو ، و هیچ میراث چون فرهیخته شدن ، و هیچ راهبر چون با عنایت خدا همراه بودن ، و هیچ سوداگرى چون کردار نیک ورزیدن ، و هیچ سود چون ثواب اندوختن ، و هیچ پارسایى چون باز ایستادن هنگام ندانستن احکام ، و هیچ زهد چون نخواستن حرام ، و هیچ دانش چون به تفکر پرداختن ، و هیچ عبادت چون واجبها را ادا ساختن ، و هیچ ایمان چون آزرم و شکیبایى و هیچ حسب چون فروتنى ، و هیچ شرف چون دانایى ، و هیچ عزت چون بردبار بودن ، و هیچ پشتیبان استوارتر از رأى زدن . [نهج البلاغه]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» از نظر کمیت و کفیت جلسات تنظیم بازار در استان خراسان رضوی اول هس

دبیر کمیته امور عمومی و خدمات ستاد دائمی تسهیلات سفر بجستان:

از نظر کمیت و کفیت جلسات تنظیم بازار در استان خراسان رضوی اول هستیم

برای اطلاع از وضعیت بازار بجستان در ایام نوروز 91 به سراغ محمدکریمی رییس اداره بازرگانی شهرستان رفتیم. وی در مصاحبه با روابط عمومی ستاد دائمی بجستان این گونه ما را در جریان فعایت های این سازمان قرار داد:

·        بازرسی های سازمان بازرگانی برای تنظیم بازار در ایام نوروز امسال نسبت به پارسال چه فرقی داشته است؟ 

در بحث تنظیم بازار ما سعی کردیم 2 واحد بازرسی اصناف را در سطح شهرستان فعال کنیم، هم واحد بازرسی اصناف و هم واحد بازرسی بازرگانی. و در حال حاضر هر دو این واحد نظارتی توامان بر بازار شهرستان نظارت می کنند این در حالی است که ما سال گذشته تنها یک واحد بازرسی در شهرستان داشتیم و این افزایش تیم های بازرسی نسبت به سال قبل خود میزان نظارت و بازرسی ها را در سطح شهرستان افزایش داده است.

·        از 25 اسفند و شروع سفرهای نوروزی مجموعا چندبار از واحدهای صنفی سطح شهرستان بازرسی به عمل آمده است؟ و چه تعداد اخطار برای متخلفین در این بازه زمانی صادر شده است؟

از ابتدای این تاریخ تا 7 فروردین ماه ما مجموعا 195 مورد بازرسی از واحد های صنفی در سطح شهرستان و اماکن بین راهی داشته ایم و در این بازرسی ها 8 گزارش تخلف داشته ایم که ارزش ریالی این پرونده ها دومیلیون و هشتاد هزار تومان بوده است و در 2 پرونده نیز رضایت شاکی جلب شده است.

 

·         برای تنظیم بازار در ایام نوروز91 چه رویکردی را دنبال کرده اید؟

ما از 25 اسفند برنامه ریزی هایمان به دو صورت انجام گرفته است یکی بحث زائرین و دیگری بحث مجاورین .پیش بینی ما این بود که در ایام عید امسال مسافرت ها ی بیشتر از سال پیش داشته باشیم و به همین منظور برنامه هایی را به صورت مدون تهیه کرده ایم.

بنده به عنوان مسئول کمیته امور عمومی و خدمات ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان اعلام می کنم، تلاش کرده ایم، خدماتی که مردم نیاز دارند به صورت اولویت بندی مشخص کرده ایم اعم از تعمیرکار اتومبیل، رستوران ها، هتل ها، نانوایی ها و اماکنی که مراجعات مسافرین به آنها بیشتر صورت می گیرد را تهیه کرده و به صورت بنر در سردر تمام واحدهایی که بصورت کشیک در این ایام حضور دارند نصب شده و زائرین می توانند مراجعه کنند و خدماتی که لازم دارند از این واحدهای صنفی تهیه کنند. در بحث اداری هم ما الان همکارانمان در شیفت صبح و بعداز ظهر شناسایی و تقسیم شدند و در هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر تلفن 124 ما هم آماده پاسخگویی است و مجاورین و مسافرین می توانند با این شماره تماس بگیرند و اگر مشکلی بود بازرسان ما که اینجا حاضرند اند در جریان بگذارند تا سریعا به محل مراجعه کنند و مشکل آنها را رفع کنند.

 ·         آمار دقیقی از شکایات مردمی به این اداره دارید؟ و آیا این شکایت ها بیش تر از سوی مردم بجستان بوده و یا مسافرانی که از شهرستان عبور می کنند؟

از آغاز سفرهای نوروزی در 25 اسفند تا پایان روز 7 فروردین 17 گزارش و شکایت مردمی به اداره رسیده که همه ی این گزارش ها از سوی مردم شهرستان بوده و ما گزارش تخلفی از سوی مسافرانی که از شهرستان می گذرند، نداشته ایم.

لازم است همین جا یاد آور شوم که علاوه بر بازرسی هایی که به صورت مجزا از سمت سازمان انجام می دهیم بازرسی هایی نیز به صورت مشترک با ارگان های دیگر که در این باره در سطح شهرستان فعال هستند، داشته ایم از جمله گشت مشترک با میراث فرهنگی و بهداشت.

·         علاوه بر بازرسی هایی که برای تنظیم بازار شهرستان انجام می شود اداره بازرگانی چه اقدامات در این باره انجام داده است؟

علاوه بر بازرسی ها، جلسات کنترل و نظارت نیز به صورت مرتب در شهرستان صورت گرفته است و قبل از عید تمام جلسات لازم برگزار شده است. بطوری که ما رتبه اول را در برگزاری جلسات برای تنظیم بازار در شهرستان بجستان داشته ایم و نه تنها از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت نیز در این باره رتبه اول را در استان خراسان رضوی داریم.

دغدغه اصلی ما ارائه کالاهای ضروری مردم با قیمت مناسب در ایام عید بوده است بطوری که ما توانسته ایم در این ایام 5/1 برابر پارسال در قند و شکر ذخیره سازی داشته ایم. در بحث مواد شوینده نیز با هماهنگی های لازمی که با تعاونی ها و عمده فروشی ها صورت گرفته است، نیز 5/1 برابر نسبت به سال قبل ذخیره سازی داشته ایم. همچنین در آجیل جات نیز 5/1 برابر پارسال ذخیره سازی داشته ایم.

در بحث گوشت مرغ هم با توجه به این که زیرساخت های لازم در شهرستان اعم از کشتارگاه و سرد خانه نداریم، ما توانسته ایم با هماهنگی هایی که با اداره تنظیم بازار استان داشته ایم حول و حوش 20 تن مرغ منجمد جذب و در بین مردم بجستان توزیع کنیم.

 در بحث برنج نیز ما سه برابر پارسال جذب داشته ایم و از این نظر بازار کاملا اشباع شده است روغن نیز 5/1 برابر پارسال در شهرستان موجود است اما در بحث کالاهایی مثل پوشاک ، کیف و کفش متاسفانه چون تولیدی های آن چنانی در سطح شهرستان نداریم که بتواند تعادل لازم را در سطح شهرستان برقرار کند، نداریم در این باره ضعیف عمل کرده ایم و از این رو تلاش می کنیم برای سال آینده با جذب تولیدی هایی در سطح استان مشکلاتمان را در این زمینه مرتفع کنیم.

در پخش میوه نیز ما 40 تن جذب میوه از استان داشته ایم و الحمدلله بازار بجستان بطور کلی یک بازار نرم و روانی هست که بخاطر همین امر مسئولین و مردم ابراز رضایت داشته اند.

·         الان وضعیت قیمت گوشت مرغ در بجستان به چه صورت هست؟ آیا در این مدت رشد قیمت نیز داشته ایم؟

در حال حاضر با توجه به این که قیمت مرغ گرم در استان کنترل نشده بود قیمت مرغ گرم شهرستان تا 5300 رسید که ما 6 فروردین ماه به استان اعلام کردیم که باید مرغ از کشتارگاه به قیمت 4450 تومان خریداری شود و با قیمت 4800 در بازار به فروش برسد. مرغ منجمد نیز به قیمت 3100 به مردم شهرستان عرضه شده است.

·         عرضه مرغ منجمد در سطح شهرستان چطور بوده است؟

با توجه به این که ما زیر ساخت های لازم از نظر سرد خانه نداریم و باید به محض این که مرغ منجمد وارد بازار بجستان می کنیم طی 1 یا 2 ساعت به فروش برسانیم و چون این زیر ساخت وجود ندارد ما نمی توانیم در شهرستان ذخیره سازی داشته باشیم اما از ابتدا تاکنون 8 نوبت و به میزان 20 تن جذب مرغ منجمد از استان داشته ایم و در بین مردم توزیع شده است.

·         در پایان اگر نکته ای لازم می بینید بفرمایید؟

 خواهش من از مردم و مسافرین که از شهرستان می گذرند این است که اگرچه همکاران ما در اداره بازرگانی به طور مداوم تلاش می کنند بازار را رصد کنند باز هم ما نمی توانیم همه جا را به خوبی تحت پوشش داشته باشیم و برای همین منظور ما به دیدگان ناظر مردم نیز نیاز داریم و همین جا از همه مردم می خواهم که اگر تخلفی مشاهده کردند با تلفن 124 با ما در میان بگذارند ما نیز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر منتظر شنیدن این گزارشات و کنترل لازم برای این که بتوانیم یک رویه سالمی در واحدهای صنفی حاکم کنیم هستیم.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( پنج شنبه 91/1/10 :: ساعت 4:1 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]