سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، وزیر نیکویی برای ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ششمین پایگاه اطلاع رسانی گردشگری خراسان رضوی در بجستان افتتاح شد

افتتاح پایگاه اطلاع رسانی گزذشگری بجستان

همزمان با ششمین روز از ایام ا... دهه مبارک فجر ششمین پایگاه اطلاع رسانی گردشگری خراسان رضوی در شهر بجستان دروازه ورودی خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

در آئین افتتاحیه پروژه های عمرانی این اداره کل که با حضور قائم مقام رئیس سازمان و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد پایگاه اطلاع رسانی گردشگری خراسان رضوی ، پروژه آب رسانی به کمپ زائر و پروژه مرمت منزل تاریخی اصغری بجستان به بهره برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این مراسم گفت: مردم جنوب خراسان از لحاظ حفظ ارزشها ، باورها و آئین ها سرآمد هستند و بجستان به لحاظ ثبت آئین های میراث معنوی یکی از بالاترین عملکرد ها را داشته است.

علی مومنی افزود: استان خراسان رضوی به عنوان استان بین المللی در موضوع زیارت و با محوریت میراث فرهنگی به تصویب رسیده است.

وی گفت : از 27 میلیون زائر شهر مشهد می بایست سهم هر شهرستان مشخص شود و در حال حاضر سهم بجستان ، به عنوان یک شهر با ظرفیت های بالای فرهنگی ، تاریخی و طبیعی خیلی کم است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل بجستان گفت : بجستان را به صورت ویژه در بخش اعتبارات ملی و استانی و خصوصا جذب سرمایه گذار مورد توجه قرار خواهیم داد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بجستان نیز در این آئین گفت: در دهه فجرامسال 3 طرح با اعتباری بالغ بر 1450 میلیون ریال در حوزه زیرساختهای گردشگری و مرمت آثار تاریخی به بهره برداری رسید.

مهدی ذوالفقاری گفت: فاز اول پایگاه اطلاع رسانی بجستان با زیربنای 108 مترمربع و اعتبار 600 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

 وی همچنین افتتاح پروژه آب رسانی کمپ زائر بجستان از محل اعتبارات زیرساختهای گردشگری با اعتباری بالغ بر 650 میلیون ریال و پایان مرمت منزل تاریخی اصغری بجستان با اعتبار 200 میلیون ریال را از دیگر پروژه های این شهرستان عنوان کرد.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( چهارشنبه 91/11/18 :: ساعت 1:3 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]