سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه اندیشناک پایان است، از فرو رفتن در آنچه نمی داند، باز ایستد و هرکه ندانسته به کاری بشتابد، خود را خوار کند [امام صادق علیه السلام]
بجستان ، شهر یادگارهای کهن
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بازدید استاندار از کاروانسرای فخرآباد

 

همزمان با چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی ، استاندار خراسان رضوی که جهت بازدید و افتتاح طرحهای میراث فرهنگی به شهرستان بجستان سفر کرده بود از کاروانسرای تاریخی روستای فخرآباد بازدید نمود.

در این بازدید که با حضور گسترده و بی نظیر مردم این روستا و مسئولین استانی و شهرستانی همراه بود دکتر صلاحی ضمن بازدید از کاروانسرا دستور به واگذاری این کاروانسرا به شرکت تعاونی گردشگری روستای فخرآباد را دادند. در این بازدید مهدی ذوالفقاری مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان توضیحاتی در خصوص تاریخچه راههای کاروانرو بجستان و همچنین کاروانسراهای بجستان ارائه نمود و خواستار تخصیص اعتبار مناسب جهت مرمت و احیا کاروانسرای فخرآباد شد.

 استاندار خراسان رضوی در این بازدید درخصوص تامین زیرساختهای لازم جهت تغییر کاربری کاروانسرا به هتل و رستوران سنتی قول مساعد را دادند.

کاروانسرای فخرآباد از آثار دوره قاجاریه می باشد که به شماره 6656 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنای چهار ایوانی شامل سردر ورودی، شاه نشین، فضای اصطبل، باراندازو صحن است . از تزئینات جالب توجه این رباط استفاده از آجرهای با پخت ناقص است که با تلفیق آن با آجرهای معمولی اشکال هندسی زیبایی در قسمت پیشانی سردر ورودی و بخش شاه نشین آن به وجود آمده است. سابق بر این دو کاروانسرا در این روستا وجود داشته است که کاروانسرای دوره صفویه آن در سالهای گذشته تخریب گشته است.

روستای فخرآباد از توابع بخش یونسی بجستان در 29 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع است.

The fourth day of the week"s cultural heritage, governor of Khorasan, who plans to visit and the opening of the cultural heritage of the city was visited Bjstan Caravanserai Fakhrabad visited the historic village.




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روابط عمومی نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بجستان ( یکشنبه 90/3/22 :: ساعت 9:38 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دا در جزین برگزار شد
با حضور معاونین مدیر کل ؛ مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و
فرماندار بجستان : توجه به صنعت گردشگری بهترین راه توسعه شهرستان
همزمان با روز جهانی جهانگردی ، موزه سیار کودکان در بجستان
پل تاریخی یونسی بجستان مرمت گردید
توسط خیر مرندیزی؛یک باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی بجستان اهدا
غرفه سبدبافی بجستان مورد تقدیر قرار گرفت
تاکید معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بر حفاظت و مرمت آثار تاریخی
مرمت بخش هایی از بافت تاریخی روستای جزین بجستان آغاز شد
پایان عملیات اجرایی فاز دوم پایگاه اطلاع رسانی گردشگری بجستان
پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی بجستان تقدیر شدند
[عناوین آرشیوشده]